måndag 29 december 2008

Vilken dag... massor med bilder...

Wow, vilken morgon vi har idag. Soluppgången skapade en fantastisk himmel så jag passade på att tassa ut i kylan (-7.4 grader) och fota lite.



På bild är färgerna på himlen inte i närheten av hur det ser ut i verkligheten...


Full rulle idag redan från tidig morgon. Har just strukit och hängt upp en ny gardin med monogram i fönstret vid vårt köksbord. Tomtarna och alla rödrutiga band är som bortblåsta.



Nya gardinen vid köksbordet...


I andra änden av rummet... vardagsrummet har jag kvar spetsgardinen men nu utan rutiga band...


Har sprungit runt med kameran hela morgonen och fastnade vid amaryllisen, julrosen och hyacinten innan jag slutligen hamnade vid min favoritfåtölj.



Julblommorna har ännu inte blommat klart, men de är ju vita så de får vara kvar.

I fåtöljen ligger nu den finaste julklappen jag någonsin fått, en helt underbart värmande filt som jag fick av min syster. Hon har själv virkat den, då värmer den såklart lite extra när man vet vilket jobb som ligger bakom.


Eftersom jag så gärna vill använda filten så förstår ni säkert att jag varit så illa tvungen att ta bort det tomteröda... ännu en bra anledning till att tomtarna fick krypa tillbaka in i sina vrår igen.


På tal om min kära syster så har jag just pratat med henne i telefon. Systers lille bebis (4 mån) satt samtidigt och pratade med mig på msn. Man får ju inte en syl i vädret, undra hur det ska sluta när han blir äldre. Så här kan en konversation se ut:

Sötnosen säger:
9bh jOÖ1
(ny bh-storlek kanske??)
Sötnosen säger:
¨¨¨¨¨¨¨¨+ _ µ <> (matematik verkar han också kunna)
Sötnosen säger:
**********************K (måste naturligtvis betyda kram kom jag och systeryster fram till)


Nä nu mina vänner ska jag se till att få gjort lite mer nytta här, måste städa lite.

Ha en toppendag så kanske vi hörs lite senare igen!

Många kramar till er underbara!
Mia

12 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Jag har också varit ute och lekt i snön och fotat..underbart.
Kram Lotta

Anneli sa...

Tack själv för ett roligt inlägg med lite barnsnack...*ler*
Jättefin Gardin och pläden sen, jättemysig...
Direkt efter nyår åker alla mina pynt och kreationer för julen veck, för nu kommer nya idéer hoppas vi...
Kram/Annelie

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ja det var verkligen vackert ute i morse..frost är fint..och den där himlen ser underbar ut!

Kram
Mia

Guttemamma sa...

Hei fra Norge! For et fantastisk teppe du har fått, hekler et jeg og og det tar tid....snill søster du har og du er vel snill du og som har fått det?? Hilsen fra Anette

Frida sa...

Vilka underbara bilder! Filten du fick från din syster är ju jättefin,vilken fin jlklapp, roligt när någon har lagt ner så mycket tid på en sak. Jag har ju samma fåtölj,den är inte dum den.
Kram Frida

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vilken fantastisk himmel och vilken underbar pläd din syster har virkat till dig i julklapp :)
Det är sådana julklappar som är roliga att få.

Ja det är något fasansfullt dessa små stackars arma hundar, katter och björnar utsätts för där borta i Asien, det går inte och föreställa sig vilken mardröm de lever i :(
Jag tycker att det känns så bra att veta att jag hjälper kanske en liten hund att komma bort från detta helvete, som de lever i, och få chansen till ett nytt kärleksfullt liv.
Ju fler vi är som bidrar ekonomiskt, om än bara 30:-, ju fler små djur kan få denna chans till ett nytt liv som de så väl förtjänar.

Kram!

Monica sa...

Hej !!
Vilken mysig blogg,du har......!!!
Tack för jättegulliga komm.på min blogg...
Hit kommer jag att komma igen....okej om jag länkar..??
Kram,
Monica i Rom

♥ Fyra årstider sa...

♥ Ville bara kika in och önska dig ett riktigt Gott Nytt år 2009 ♥.
Kram Lotta

Beas sa...

VIlka fina bilder! Jag vill också virka en sådan vacker pläd. Jag älskar färgerna.

Bebissnacket känner jag igen från mina egna tappra försök att sitta vid MSN med en liten tulta i knäet en femtonmånaders äldre storebror som står bredvid och "hjälptrycker"! :-)

Ha en underbar tisdag!

Kram Bea

Hjärtat Mitt sa...

Vilken underbar himmel!
Det är en syn man kan stå och njuta av länge.
Din gardin blev jättesnygg. Måste vara extra kul när man kan fynda sånt fint.
Här får tomtarna stå framme läääänge. Har inte riktigt tröttnat än. Till nyår är vi ändå aldrig hemma, så det gör inget om det är lite rött :)
Din syster är verkligen duktig på att virka. Filten ser både snygg och varm ut.
Vilka spännande meddelanden du får.
Han har säkert krypterat dem :)
Kul att du tog dig an utmaningen oxå. Det är alltid roligt att läsa lite extra om alla bloggare.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Varma nyårskramar Mari i Marieholm

Nygammalt sa...

Vilka fantastiska naturbilder du visar.
vackra bilder inomhus också.

Gillar er msnkonversation ;)

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kram!