onsdag 10 december 2008

Lite snö och jul vid köksbordet...

Denna morgon möttes jag av en härlig syn när jag tittade ut. Det har kommit lite, lite snö men precis så att det täcker gräset och blir sådär vitt och ljust. Åh, vad jag önskar att det kunde komma lite mer snö... håller tummarna...

Jul vid köksbordet. Hade inte alls tänkt att ha så mycket rött i år men i fönstret vid köksbordet fick det ändå bli röda gardiner. Det känns så varmt med lite rött till allt det vita.

Tycker det blev ganska mysigt ändå.

Jag har sytt en liten gardin av ett gammalt underbart fint lakan som jag hittade på loppis för ett tag sedan. Hade hoppats att jag kunde visa hela gardinen för er men det blir katastrofalt dåliga bilder när dagarna är så mörka. En liten detaljbild kan ni få se i alla fall så får vi se när jag kan återkomma med hela resultatet.

Spets och volang med spets...

Trevlig torsdag till er alla!

Kram Mia

11 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej Mia!!
Vilken go komentar du lämnat hos mig... Va fina dina gardiner är och mycke fint att kika på hos dig..
Va kul med en dyktjej, ingen av mina värninnor dyker....
kramis Linda

Mjuka sa...

Så fint och juligt hos dig!
Kram Malin

~~*Pennyshouse*~~ sa...

ååå så fina gardiner...vill verkligen se dom i sin helhet.

Kramizzz Nilla

A home far away sa...

Gardinerna ser jättefina ut och så fint du har dekorerat!

Kram Gunilla i Singapore

Marits vita skrin sa...

Ja visst är det härligt med snö Jag hoppas verkligen att det är snö på julafton.
Det blir så mysigt då.
Vilken fin gardin du sytt.

Kram kram

MiaMaria sa...

Hej!

Här ha vi också snö...jippie!

Vilka vackra gardiner med spetsen och volangen....

Underbart julfönster!

HA´det så gott!
MiaMaria

Sjöboden sa...

Ser väldigt vackert ut! Vill snart se hela...

Kram C

Ett skönare liv sa...

vad underbart me snö!
vill också ha :)
ha en skön helg
kram nadja

Mallan sa...

Hej Mia!
Visst är det varmare med lite rött, det tycker jag med, har oxå ett par röda längder i mitt köksfönster.
Gulliga gardiner du sytt!
Snöfallet, ja, gå in på http://www.bloggerbuster.com/ scrolla ned en liten bit. Klicka på rutan där det står Add snow effect to your blogger blog. Enkelt! Den lägger sig som en gadget, så den är lätt att ta bort när an inte vill ha den längre.
Lycka till!
Kram Malena

Ett skönare liv sa...

hej :)
aa kommer nog ta tid för mej me... men men, de e underbat att titta på :)
ha en skön helg!
kram nadja

Himlarum sa...

Hej Mia!

Så fint du har på bloggen och så långt du hunnit i julfixeriet!!!
Jättekul om du vill besöka mig! Lördag öppet kl. 11-15 och på söndag...tja, det är bara att slå en signal så öppnar sig Sesam!
Jag mejlar dig!

Kramar
Ann-Helen