tisdag 17 augusti 2010

Efterlysning...

Ett litet livstecken från mig nurå. Det var ett tag sedan men jag har verkligen inte orkat med någonting sista tiden. Har mest gått in i mig själv, försöker boa lite men kommer ingen vart med det heller. Inga trädgårdsbesök under de öppna trädgårdar som Land hade, inte heller på "1000 trädgårdar" men det finns ju fler år och trädgårdarna står ju kvar.

En sak har jag i alla fall lyckats med...

När jag var liten, hade jag en bok som hette Agel Gagel och Voffsen Kloffsen. Det är den enda bok jag känner att jag har en massa minnen till men vart boken har tagit vägen genom årens lopp har jag ingen aning om. Misstänker att den av någon anledning blivit kastad, eftersom jag både hade läst sönder den och använt den som målarbok. :)

Fyra böcker gavs på slutet av 70-talet ut som en liten serie om Agel Gagel och Voffsen Kloffsen. Jag har i flera år letat med ljus och lykta efter Agel Gagel-böckerna men utan något vidare resultat. Nu har jag lyckats få tag på två av de fyra böckerna men letar fortfarande framför allt efter den första boken (som jag hade som liten) med gul framsida.

Efterlysning...
Finns det någon där ute i vårt avlånga land som har eller råkar springa på någon av dessa två böcker så köper jag dem gärna. Det skulle betyda oerhört mycket för mig att få tag på dem:
  • Agel Gagel och Voffsen Kloffsen (gul framsida)
  • Agel Gagel och Voffsen Kloffsen och den lilla bilen

Ingen fläckfri trädgård i år heller...

Avslutar med min fläckiga tofslilja, som jag köpte på rea förra senvåren/försommaren. Hade inga som helst förhoppningar om att de två lökarna för 10 kr st skulle ta sig men de överraskade mig verkligen. Jag har lyckats övervintra den i min bod och i år har den utökat med en tredje blomma, förra året var det bara två. Riktigt häftig är dem med sina ananasliknande blommor. :)

Lilleman...

Har som ni förstår inte tittat ut än, 22 dagar kvar till han är beräknad men jag kan lova att han visar att han finns. Har haft en hel massa sammandragningar, förvärkar, bäckenbesvär, och knappt någon sömn vilket sugit musten ur mig. Jag skulle inte bli ett dugg ledsen om han bestämde sig för att titta ut lite tidigare.

Alldeles urusel
bloggvän är jag just nu men jag ägnar er många varma tankar och är enormt glad för era härliga tillrop. Jag lovar bättring så snart jag mår lite bättre igen.

Sköt om er tills vi ses igen!

16 kommentarer:

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Hej! Jag ska absolut ha dig i åtanke om jag snubblar över böckerna. Hoppas att ni mår bra. Tre veckor kvar, oj vad spännande. Lycka till. Kram

lottens vita och gröna sa...

ohhh vad jag har tänkt på dig mia, tänk herre jisses om några ve, det är ckor har er värld blivit helt annan, en värld med bäbis ohhh man vet inte hur mycket kärlek man kan känna, fortsätter att tänka på dig mia och det kommer gå såååååååå bra! boa nu och tänk på gossen din och dig själv, världen väntar!

en storvarmkram till dig och lilla maggen//lotten

Unknown sa...

Äsch, vem vill ha en fläckfri trädgård???

Ha det gott och stort, stort lycka till när busen väl bestämmer sig för att krypa ut:)

Ha det gott,
Charlotta

Unknown sa...

Här blev det bäbis 9/8,lite senare än beräknat.Lycka till!

Anonym sa...

Hej vännen,

Kul att höra lite från dig, jobbigt att du mår så dåligt men nu närmar det sig ju iaf. Hoppas inte lillen låter dig vänta...

Stora kramar

Marie//Tekla Maräng sa...

Titta in på Bokbörsen.se så kanske någon har böckerna där av alla säljare.
Du är inte alls någon usel bloggvän du har bara lite mycket med dig själv just nu.
Håller tummarna att lilleman kommer lite tidigare.
Kramar:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Bokbörsen hade dom inte men på boknätet.se så kan man efterlysa böcker. Kanske vore något.
Kram:)

Knatten sa...

Vadå usel bloggvän??? Dom bästa vännerna är dom som finns även om man inte hörs eller syns=)). Du har ju dessutom lite att tänka på just nu....Att leta böcker menar jag=))). Tyvärr har jag ingen. Kommer inte ens ihåg dom. Kanske är jag lite äldre så det inte fanns när jag var liten! Lycka till med allt nu. Och passa på att sova förresten för det hinner du inte sen. /Knatten

Margot sa...

Trädgården klarar sig nog! Det väsentliga nu är att du tänker på dig själv och är rädd om dig, kommer ihåg hur jobbigt det kan vara de sista veckorna! Lycka till med allt!
De böckerna har jag inte sett men ska hålla ögonen öppna efter dem!
Ha det gott!
Kram Margot

Jessica sa...

Hej Mia,
vad härligt, bara 3 veckor kvar! Hoppas lilleman vill komma liiite tidigare.
Vad roligt, de där böckerna har vi läst för barnen. Har tyvärr bara den blå "målar" på landet.
Lycka till med letandet,

Må gott och samla energi de här dagarna innan "den stora dagen",
kram
Jessica

Mari sa...

Böckerna har jag inte sett förut tyvärr hoppas du hittar dom. Tänk att det bra är tre veckor kvar =). Snart får du ha honom i dina armar =).

Bea sa...

Hej vännen!
Hoppas du får tag på de kära böckerna.
Hoppas du har det bra och ta väl hand om dig tills bebisen kommer (om den inte gjort det redan)!
Kram 7 Bea

Tidsmästarinnan sa...

Hej Mia,
jag har tänkt på dig! Heja heja, idag är det bara arton dagar kvar tills beräknad BÄBIS!
Nu lägger jag Voffsen Kloffsen i bakhuvudet, brukar ofta rota i barnböckerna på loppis så hittar jag någon av dessa så hugger jag dem till dig!
Stor kram (och klappa magen :-)
Susanne

Merja sa...

Den fläckiga tofsliljan är jätte fin.Böckerna känner jag inte alls till, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig.
Härligt , det närmar sig med babyn:) Klart att du har annat att tänka och pyssla med!! Sköt om dig!

Livsnjutaren sa...

Härlig växt, tänk på dig själv nu och ta vara på stunden. Tänk vad mycket mys du har framför dig.

Beas sa...

Åhhh...jag vet att det här inlägget är två år gammalt, men kanske att du ser min kommentar ändå.

Jag klickade in till dig och såg "Efterlysningen". Det klickade till i mitt hjärta eftersom jag ÄLSKADE "Agel Gagel och Voffsen Kloffsen" och med värme läst den som vuxen för mina egna barn. Den kan jag tyvärr inte ge dig eftersom mina egna barn håller den så varmt om hjärtat och är en av de få böcker de verkligen vill behålla i barnbokhyllan.

Däremot så hittade jag en tre andra Voffsen Kloffsen hemma hos pappa när vi rensade ut nu. "Agel Gagel och Voffsen Kloffsen målar" följde nog med i en stor låda till loppis, men jag har "...på landet" och just "...den lilla bilen"...hemma här bredvid mig nu.

Ifall du vill ha båda, eller bara "...och den lilla bilen" så skickar jag den till dig.
Hör av dig till mig om du fortfarande är intresserad eller inte (jag tänkte att du kanske är det eftersom efterlysningen fortfarande sitter uppe)