fredag 6 mars 2009

Besviken & upprörd... men nöjd till slut

Hemma igen efter några timmar på Kistamässan och Rum & Trädgård , dessvärre första och sista gången för mig...



Jag åkte till mässan tidigt för jag tänkte slippa värsta tillströmningen av folk och för att snabbt och lätt hitta en parkering. Väl framme vid parkeringen som ligger utanför mässan så vinkas bara alla bilar vidare trots att en massa tomma parkeringsplatser finns alldeles vid mässan. VAD??? Vad f-n ska jag här ute i skogen att göra?? (Tur att ingen hörde mina ord i bilen.) Vi vinkades vidare allt längre bort från mässan av en massa otrevliga parkeringsvakter från Q-park, dem ska jag ringa och prata med. På andra sidan E4:an fick jag parkera och därifrån sedan gå på leriga och halvfärdiga provisoriska parkeringar, kanske blir det bra när allt är klart men det lär jag inte få uppleva eftersom jag INTE återvänder. Inte nog med att man stod i värsta sörjan, 80 kr för en heldag fick jag dessutom betala för att stå i sörjan. Jag och många andra upprörda mässbesökare gick raka vägen till servidedisken på mässan och tog upp detta. "Jag är verkligen ledsen, men jag kan inte göra annat än att föra det vidare..." var det enda vi fick som svar. Kompensation för kaoset? Nä, knappast... en ynka ursäkt var vad man fick från mässpersonalen, klent att de inte kunde göra någonting. Hade jag på Kistamässans hemsida kunnat läsa mig till detta parkeringskaos med halvfärdiga grusiga parkeringar så hade jag inte ens åkt dit.

Såå hur var då mässan? Trångt och eländigt, väldigt mycket folk, liten mässhall varav halva var ägnad åt Villaägarmässan. Att mässan heter Rum & trädgård tycker jag är ganska missvisande, jag trodde att det skulle vara fler montrar som hade med trädgård att göra men men... Inte i närheten av den stora Trädgårdsmässan som snart går av stapeln i Älvsjö, det är en riktig trädgårdsmässa det, längtar...

Visst fanns det flera helt fantastiska, underbara montrar i alla fall med trevliga människor som jag tillbringade mycket tid i men det var mer inredningsmontrar vilket jag i förstås inte är så ledsen över, svårt att hålla i plånboken där. Köpte lite smått & gott och fotade en del, frågade alla innan jag fotade så ingen behöver känna sig upprörd över detta. :)


Lite av härligheterna får ni såklart se... håll till godo mina vänner!


Viggbyholms blommor (tyckte väl att jag kände igen namnet men glömde helt att kika efter det vindspel som jag ännu inte sett men alldeles nyligen vann hos Njut i din trädgård), Solitär Antik, Ambiance, Lantliv & Trädgård, Linboa var några av montrarna som fick extra mycket av min tid... :)

I och med dessa härliga inredningsmontrar så kom jag också fram till att det norr om stan finns otroligt många fina butiker som jag måste besöka. Jag måste göra en utflykt till norra sidan stan för att besöka dessa härliga butiker i vår... ni lyfte verkligen mitt besök på mässan, tack! Till skillnad från Formex-mässan tidigare i år så fick man ju på den här mässan också handla. Hem åkte jag nöjd med de inköp jag gjort så nu ska det pyntas. Bilder kommer så småningom på det också!

Ha en riktigt mysig fredagskväll!

15 kommentarer:

Växthusmadam sa...

Bilderna ser ju jättetrevliga ut! Men jag tror att jag tar fasta på allt det andra du skrev eftersom jag inte hade möjlighet att åka - då behöver jag ju inte vara besviken över detta!!! Jag tittar på dina fina bilder och är nöjd!
Trevlig helg önskar Växthusmadam

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller tyvärr med dig angående Kistamässan jag var där igår.
Skulle åka taxi hem vilket var lättare sagt en gjort för chaufförerna hittade inte dit, efter som jag följde Kistamässans hem sida där det stod feladress angivet. Annars fastnade jag i dom montrar du radade upp plus Blå regn.
ha nu en härlig fredag kväll, Kram Marie
Tack för bilderna du visar.

Erika sa...

Tråkigt när dagen började så trist när man sett fram emot det så mycket.
Hoppas du får en bättre start i Älvsjö. Ser fram emot dina bilder.

Trevlig helg!

Marina sa...

Så trist att du blev otrevligt bemött och besviken.
Jag har blivit besviken på många mässor faktiskt så jag drar mig lite för att åka numera. Synd!
Ha det så bra!

Hannis sa...

Vilken besvikelse!
Värsta som finns när man sett fram emot nåt så blir det pannkaka av det.
Vilka skule parkera närmast mässan kan man ju undra...
Men bilderna är fina och bjuder på inspiration!

En härlig helg önskar jag dig//^
Kram Hannis

lottens vita och gröna sa...

hallå, oj då, jag blir alldeles stressad av sånt där muckel med parkeringar, jag kommer att ställa mig närmare, får hitta på nåt, hihi! hur lång tid tror du man behöver 2-3 h eller mer? vi hörs i morrn så får du höra min version av mucklet, härliga bilder var det ok att fota? du, vi kan väl ta en shoppar runda nångång här på den norra sidan!varmkram lotten

Marie sa...

Usch vad jobbigt med parkeringseländet, tråkigt när dagen börjar så trist!!!
Underbara bilder du visar, jag tittar, njuter och inspireras!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Lily of the valley sa...

Åh, vad tråkigt att bli bemött så!
Man behöver ju inte vara otrevlig bara för man är parkeringsvakt!
Sån tur att det fanns några ljusglimtar:D))) Underbara saker du fotat :D Denna helgen finns det en mässa, "Hus & hem" i Malmö. Kan tänka att det är något i stil med din. Nästa helg är det "Trädgårdsliv" som är inne på sitt andra år. (Denna gången har jag inte möjlighet att besöka den.)
Visst är det härligt med mässor om de är "seriösa". Jag brukar också vara tidig för att undvika den värsta folkmängden. Man ser dessutom allt mycket bätttre.
Ha en härlig helg
Kram Lily

Compact Garden sa...

Det är tur att man inte åker långt till den här mässan..hade lite funderingar innan men ska aldrig åka dit!Underbara bilder du tog och delade med dig av.Ha en skön kväll/Anne

HAGENS VITA VARDAG sa...

Oj, det lät ju inte som någon rolig historia, orka hålla på att trängas och trockla runt..! Phu..
Underbara bilder i alla fall.. = )
Ha de så gott
Kramar Anna

Snuttan sa...

Men vilka fina bilder du visar


Kram

Anonym sa...

Hej du!
Åh va roligt att du skriver en rad hos mig! =) Dig har jag allt varit bra nyfiken på! =) Så nu har jag en helt ny blogg/person att "lära känna".. Pratade med Hanna tidigare i år o det vore toppen skoj att få träffa er snart! Nu har vi ju faktiskt spenderat 4 år tillsammans så det är dax! =) Ett utmärkt tillfälle kommer att bli 090909 då ni blir inbjudna på vårt bröllop! Jag har redan förvarnat i Göteborg! ;)
Hoppas du får en fortsatt fin söndag!

Kram Mich o Mats

Granne med Selma sa...

Synd att du hade sån otur! Inget vidare när man har förväntningar på topp! Fast det var rysligt vackra bilder du bjöd på från mässan! :-)
Kram Sussie

alegni sa...

jag kan förstå att det var svårt att hålla i plånboken på mässan ;)
surt att parkeringen var så dåligt ordnad, dock.
kram
ingela

Merja sa...

Tråkig början på en dag som du sett framemot. Tur att du kände dig nöjd ändå.
Jätte fina bilder visar du iallafall med mycket fint!