lördag 6 december 2008

Helgen blir inte som jag tänkt mig... snyft

Helgen blir inte alls som jag tänkt mig... Jag är fortfarande sjuk, halsontet vill inte alls släppa taget om mig och nu mår jag ännu sämre än jag gjort på hela veckan. Dessutom är det så tjockt i bihålorna så jag får tacka Otrivin Comp att jag över huvud taget kan sitta upp utan att behöva snyta sönder näsan. Te med honung, Otrivin Comp och Ipren är nu mina bästa vänner. Gurgla med saltvatten har min mor sagt att det ska hjälpa mot halsont, t o m det har jag gjort trots att det smakar förfärligt illa men jag måste ju bli bra snart. Har varken tid eller lust att ligga hemma och snora. Misstänker att jag har jobbat lite för mycket i veckan istället för att ligga ner och vila och att jag nu får sota för det. Lovar att ändra på det, ska nu ägna så mycket tid jag kan åt att bara ligga i soffan och läsa tidningar och bloggar... :)


Som jag berättat så är min syster på besök i helgen för att ställa ut en av sina hundar. Jag har så sett fram emot denna helg eftersom jag skulle vara barnvakt åt hennes lille bebis hela helgen. Jag skulle med på mässan och titta på hundarna och passa pojken, det var planen. Igår kväll fick jag njuta av den underbara lille pojken hela kvällen, när hans mamma och kompis var ute och åt. Han är världens gulligaste och snällaste (nä då, inte ett dugg partisk). Han är så otroligt glad och snäll hela tiden (mamman instämmer), pratar på som bara den och njuter av livet. Jag hade inte alls tänkt ägna bloggen åt barn men den här killen måste bara få vara med... en sån underbar liten prick! :)

Eftersom mosters förkylning eller vad det är inte vill ge sig utan snarare blev ännu värre under kvällen och natten så orkar jag helt enkelt inte gå runt på mässan hela dagen utan har motvilligt fått stanna hemma. Ska nog inte heller ha så mycket kontakt med den lille pojken när jag mår som jag gör, hoppas verkligen att jag inte har smittat hela gänget nu. Passade i alla fall under morgonen på att slå in lite julklappar framför brasan.

Fick frågan om vart jag hade förbeställt Magasinet Jeanne d´Arc Living. Magasinet finns att beställa hos C´est la vie Home och första numret ska komma i januari 2009. Det finns massor av fint i butiken, man bara vill ha allt. :)

Hoppas att ni är lite piggare än vad jag känner mig men snart ska jag väl vara uppe på benen igen.

Ha en härligt 2:a advent om vi inte ses igen innan dess!

Kram Mia

8 kommentarer:

♥ Fyra årstider sa...

Hoppas att du får en fin advent, trots förkylning. Jag har något i kroppen som inte bryter ut ordetligt, kör med barnen som hjälper mig.
Kram Lotta

Veronica Tingvall sa...

Din stackare!
Krya verkligen på dig
/Veronica

Villa Carl Larsson sa...

Men titta vad du gjort fina paket. Verkligen!! Askarna, ljusen och paketen.. ja allt :)

Kram

Anonym sa...

tack för boendet syster, även om det blev en riktig snabbvisit denna gång. får se till att komma upp i några dagar nästa gång.. får ju passa på när man är ledig.

Mjuka sa...

Hoppas du mår bättre snart. Vilken gulleprins du fått äran att få träffa
kramar Malin

Vit Spets sa...

God morgon!
Tack för kommentaren, nu är jag här å kikar lite :)

Tråkigt med en sådan dunder förkylning - hoppas Du blir piggare snart!!!

Förstår att syster sonen måste visas på bloggen - helt enkelt en underbar glad lite krabat (vad jag kan se av bilden)

Hoppas Du kurerar Dig snabbt!!!
//Siv

Mallan sa...

Vilken liten goding! Supersöt! Jag har nyligen blivit moster till en liten kille och det är ju längesen mina grabbar var små (yngsta är 9 nu...) och nu blev jag sugen på att åka o hälsa på min lille systerson!!!
Hoppas du snart mår bättre, aldrig kul att må bläää... :)
Vackra paket förresten!
Krya på dig, kram Malena.

Anonym sa...

Tack för att vi fick bo hos er! Gullig bild på sötCasper. kram