söndag 7 december 2008

Andra advent och julgodis...

Det andra ljuset är nu tänt och jag sitter även denna söndagmorgon och myser med en kopp te.

Jag vaknade tidigt som vanligt men idag känner jag mig faktiskt lite piggare än jag gjort de sista två veckorna. Förkylningen kanske är på väg att ge sig men jag vågar inte ropa hej än, bara så skönt att det inte svider i ögonen idag.

Kanske att jag får gjort lite nytta här hemma idag. Julgodis kanske inte är så nyttigt men jag kände att det var dags idag. Som så ofta även idag inspirerad av många andra av er bloggare som gjort eget julgodis. :)





Mintkyssar måste väl ändå vara det snabbaste, enklaste och enligt mig det godaste julgodiset. Tidigare år har jag stått och kladdat med vattenbad för att smälta choklad och mest tyckt att det varit ett väldans klet. Förra året fick vi en chokladsmältare i julklapp vilken gör det jättesmidigt att få en mjuk fin smält choklad, kan verkligen rekommenderas. Det blir inte längre lika "jobbigt" att göra godis med smält choklad. Det blev lite choklad över så jag fyllde några hjärtformar också.

Hoppas att ni alla får en härlig 2:a advent!

Kram Mia

8 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Vad fint det blev, mintkyssar är så fina tycker jag:-)

Smart med en chokladsmältare också.
Hoppas du får en jätemysig dag och att du blir helt frisk snart.
/Veronica

Vikeskärs hem och vardag sa...

Mums det ser väldigt gott ut. Fina julklappar du slagit in. Smart eller fiffigt att sätta ljusen så där. Jag hade tänkt ge min ena syster ett ljuspaket. Mina andra syskon skulle nog inte gilla det lika mycket, dem är för det där "moderna" hmf. hihi.
Ha det fortsatt mysigt.
Kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad duktig du har varit. Kan tänka mig att den byttan för att smälta choklad måste vara jättesmidig. Allt som underlättar baket gör det så mycket roligare. Ha en fin 2:a advent du med.
Kram

linéa sa...

Vilken mysig och god start på dagen. Vad sugen jag blev på mint godis. Skall göra marsipangrisar men det blir kanske lita annat oxå.
Ha en fortsatt mysig 2:a advent.
:-)

♥ Fyra årstider sa...

Så gott det ser ut.Jag har svårt att ha godis hemma.
Kram Lotta

Marie//Tekla Maräng sa...

Har aldrig gjort mintkyssar själv, så det kanske är dags nu...
Dina ser jätte goda ut. Marie

amaryllis sa...

Mintkyssar som är så gott.. tror jag ska gör lite jul godis till nästa helg

Tack för att du delatar i min tävling

Ha en bra kväll

Anonym sa...

Hej!

Så ville jag ha recept mintkyssar, mint med droppad choklad, som jag hittade din blogg genom google.

Jag ska göra två olika julgodis ,min uppgift till julafton.

Kan jag få den?? skicka över till min blogg : tesslove.blogg.se

God jul/Tess