tisdag 2 december 2008

Host... granen är inne...

Hostar och har mig fortfarande, men hoppas att det snart släpper. Denna veckan har dagarna varit så mörka så det är helt omöjligt att få till riktigt bra bilder men de här får duga.

Hittade änglalyktorna på Guldfynds rea förra året så nu är de invigda. Tycker de lyser så sött i mörkret.

I helgen var jag ute på tomten och letade små granar, insåg att vi har små granar så det räcker för en hel arme. Grävde upp två av dem. En som får stå antingen i uterummet eller på verandan, har inte bestämt mig än och en som får stå inne. De båda granarna har stått i uterummet sedan i helgen och ikväll tog jag in den ena av dem. Pyntade den lite och placerade den brevid det nymålade vitrinskåpet.

På tal om vitrinskåpet... det är vitt och fint nu men är det någon som har tips på vart man hittar snygga handtag/knoppar till det? Just nu står det helt utan knoppar för de gamla träknopparna som satt på vet jag inte om jag vill ha kvar.

Placeringen av den andra granen är jag fortfarande osäker på så den får stå i uterummet tills jag bestämt mig.

Ha det gott alla bloggvänner så ses vi snart igen!

Kram Mia

19 kommentarer:

Norrdalen sa...

Vad mysigt med den lilla granen! Tack för kommentaren hos mig, det värmde mycket!

Ha en fin kväll! Kram Jannica

♥ Fyra årstider sa...

Ett tips är när du fotar inne är att använda dig av en stark golvlampa som du rikat mot det du ska ta kort på. Det gör jag och korten blir mycket bättre. Man får leka fotograf.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Jag tycker att Indiska har väldigt fina knoppar. Kolla där får du se om du gillar någon :)

Vikeskärs hem och vardag sa...

Det blev jättefint bredvid skåpet. Det fick en bra kontrast.
Kram Annika

Villa Tallbacken sa...

Tack för den fina kommentaren! Vad sött det blev med granen! Håller med om att Indiska har fina knoppar. Även byggvaruhusen brukar ha en massa fint. Kram E

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken söt gran! Vill jag oxå ha i år. Ikea har små söta vita knoppar - billigt också! Men håller med, Indiska har fina.
kram
nina

Ingunn LGF sa...

Så fint det ble! Jeg kjøpte noen gammeldagse, slitte metallknotter hos Biltema (!!! har dere Biltema i Sverige?) av alle steder.

Ha en fortsatt fin uke!

Klem fra Ingunn

Mitt hvite hus sa...

Så utrolig flott juletreet ditt ble. Den var så skjør og fin=)
kosleig blogg du har=)
Ønsker deg en fin dag Klem Kerstin

Lea sa...

Hej och godmorgon!
Vilken söt liten gran du har tagit in. Skulle gärna också ta in en liten söting men vet inte var den får stå ifred:-)
Nu ska jag fixa frukost till småvännerna..Ha det gott!
/Lea

Tidsmästarinnan sa...

halloj!
haha, jag har smugit omkring i skogen nära vårt hus och letat bäbisgranar, men jag hittar inga!
Tycker det ser så mysigt ut på dina bilder!

Jag har hittat fina knoppar i porslin på fridasgard.se, du får kika in och se om du gillar dem.

Kram på dig!
Susanne (också fd västkustbo!)

Lindas trädgårdsblogg sa...

Åh så fint med en minigran! Kanske ett alternativ för oss... typ att man hänger upp den i taket! :-) Har ni någon återvinningsmarknad i närheten så kan du säkert botanisera bland en massa gamla knoppar som skulle passa. På tradera finns det också en massa knoppar till salu.

Magdalena sa...

herlig, herlig.... har også lyst på en skjev gran...
ja baaaaare herlig...¨~~¨
klem, magny

Lilla Blanka sa...

Hej Mia!

Vad gulligt det är med smågranar..din är jättefin!

Förra året hade jag bara en ute på verandan i en zinkink, men i år tänkte jag ha en inomhus i en urna.

Hade det inte varit för barnen så hade jag nog bara haft ett par smågranar och inte den klassiska.

Kram
Mia

Birgitta sa...

Så mysigt med dina smågranar och vitrinskåpet blev verkligen snyggt. Har du kollat på Indiska, dom har fina knoppar och inte så dyra, eller Coop. Lycka till, kramar Birgitta

Sjöboden sa...

Oj redan gran inne! Mysigt...... väldigt charmig var den.

kram

Villa Tallbacken sa...

Tittar in igen... har en liten grej till dig på min blogg... ;-) Kram E

Marie//Tekla Maräng sa...

Vad härligt det låter när du skrev att ni har små granar till en hel armé på tomten.

Ha det gott Marie

Anonym sa...

Hejsan!

Så fint det blev med granen.
Ska du också gräva ner den igen till våren?
Jag kände mig så hemsk när jag grävde upp den lilla granen..
Ha det så gott!
Kram Bodil.

Marie sa...

Så mysigt det ser ut med granen, jättefint!

Mitt tips för snygga knoppar är Indiska.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie