lördag 27 december 2008

Stjärnor och utmaning...

Stjärnor... Undra vilka stjärnor som är vackrast, de jag hängt upp eller de kylan och naturen själv åstadkommit på fönstret ute på verandan...


Nu är det dags för en utmaning, har själv sugit på den i ett par dagar...
Jag fick en utmaning av Mari i Marieholm under julhelgen och den ska jag försöka svara på så gott jag kan. Svårt med några av frågorna men något nytt lär ni nog få veta om mig.

Regler:
  1. Publicera reglerna på din blogg.
  2. Svara på de fem 8-sakerna : 8 Favoritprogram; 8 Saker jag gjorde igår ; 8 Saker jag ser fram emot; 8 Restauranger som jag gillar; 8 Saker på min önskelista

  3. Meddela de utmanade på deras bloggar.
Så till mina svar:

8 Favoritprogram: Jag vet inte ens om jag tittar på så många olika program men jag fastnar lätt framför TV:n då det vankas trädgårdsprogram, program om hem & inredning eller om djur & natur, Cops kikar vi på då och då, Bonde söker fru (men det är ju slut nu).

8 Saker som jag gjorde i går: Var ute i trädgården och fotade, handlade lite mat, läste bloggar, bläddrade lite i inredningstidningar, mös framför brasan, drack glögg, fixade iordning lite i min blivande pysselhörna, matade ormarna.

8 Saker jag ser fram emot: Ljuset som börjar komma tillbaka, våren då allt blir grönt och härligt igen, att börja så mina fröer, att det blir varmt och skönt i uterummet igen så att alla blommor får flytta ut, nyårsafton med trevligt sällskap, gå barfota i gräset, min första bloggträff, att måla taket i vardagsrummet vitt.

8 Restauranger som jag gillar: Jättesvårt eftersom vi i stort sett aldrig går ut och äter. Oftast blir det middag hos några vänner istället. En restaurang har jag i alla fall som verkligen är favoriten: Texas Longhorn, deras lamm är helt oslagbart. Så mört att köttet bara smälter när man tar en tugga. På tal om det så var faktiskt en av julklapparna vi fick i år ett presentkort på just Texas. Det måste vi snart ta och utnyttja. :)

8 Saker på min önskelista: Lite snö innan våren kommer, att få träffa systeryster och hennes gullunge snart igen, ny varmvattenberedare, massor av kärlek, en bastu (vi funderar på att bygga om lekstugan till bastu), att få sova gott om nätterna, ett växthus, sista saken är en hemlis... :)

Utmaningen skickar jag vidare till Josefin med bloggen Krydda livet och Bodil med bloggen Morse Farm på andra sidan plurret.


Sov gott mina kära bloggvänner!

Kram Mia

1 kommentar:

Villa Carl Larsson sa...

Hej vännen och tack för utmaningen. Det var inte allt för länge sen jag svarade på denna. Hoppas det är ok. Nyfiken..? Kolla då in hos mig.

Hoppas allt är bra. Jag själv mår fint. Lite hosta, tål väl inte den kalla torra luften här uppe haha. Tiden bara flyyyger iväg. Bloggandet får jag nog ta tag i när jag kommer hem. Kram