torsdag 25 december 2008

Frostigt & julmys några dagar till...

Hoppas att ni alla haft en mysig julafton och att några av era önskningar gått i uppfyllelse. Som jag skrev igår så fick jag min önskan uppfylld med snö på julafton. Inga större mängder direkt, den halvtimmen det snöade kom det inte ens så att det täckte gräset men det var fint med några snöflingor. Flingorna dalade lika lugnt och fint som snöfallet här i bloggen. :)

Inte längre "vår" vid mitt favoritträd längs vägen... men vackert...

Idag har vi haft strålande solsken och ett par minusgrader. Kallt och friskt och jag passade på att gå ut och fota lite i trädgården. Snön som föll igår är inte mycket att hurra för men det är väldigt frostigt och fint. Inte mycket till färgprakt i trädgården så här års men frosten gör det mesta vackert...




Ett av fågelbaden har blivit kvar ute, det är i gjutjärn så det klarar nog lite kyla också, pippin är söt i alla fall. Betongrosen är nog det enda som blommar ute nu. Tallen ser alldeles silvrig och fin ut medan kaprifolen ser lite lätt frusen ut, en blomma som inte hunnit slå ut sitter fortfarande kvar.

Ett par värmande bilder också i kylan...


Vi fortsätter att njuta av julen några dagar till innan jag börjar pynta om för nyår. Tacos till middag och glögg fram på kvällskvisten, vilken kombination...

Ha en trevlig juldagskväll! Nu ska jag kika in hos er och se vad ni haft för er sen igår...

Kram Mia

12 kommentarer:

Hjärtat Mitt sa...

Det är mysigt med frost oxå. Naturen blir så vacker. Tacksamt att fota.
taco och glögg låter helt perfekt på juldagen :)

Kramar Mari i Marieholm

♥ Fyra årstider sa...

Vilka vackra vinter bilder.
Kram Lotta

Veronica Tingvall sa...

Vilka fina bilder. Jag är så glad över den lilla snön som kom, plötsligt kändes det faktiskt som jul.

Hoppas ni får en fin fortsättning på julen. Jag äter så mycket sötsaker så att jag snart spricker men det är så härligt med julens alla godsaker och snart är den ju över.

Kram/Veronica

Frida sa...

Tacos och glögg låter ju inte fel och och vilka vackra bilder du visar. Önskar gärna lite frost här det är så vackert.
En riktigt God fortsättning på julen önskar jag dig!
Kram Frida

Millas hem sa...

God fortsättnig!
Vilka vackra utebilder, låter som ett perfekt juldagsväder ni har!
Här har vi samma väder som vid midsommar ungefär!!
Men mysigt ändå!
Kram Camilla

Jessica sa...

Hej,
vilka vackra bilder! Och mysiga julbilder inomhus! Vi har frost på marken här, det är så fint!

Ja man äter och äter...
Må gott
Kram
Jessica

My Lovely Things sa...

men så vackra bilder!!!

Nu blev jag jätte sugen på tacos..musm..
go fortsättning..
kram anna

färg o form sa...

Hej! Men oj vilka vackra bilder från din trädgår. Visst vill man ha lite snö på julafton och det fick du . Här är det ca 1 dec snö som har legat någon vecka...vackert
Kram Hannah

vit och pastell sa...

Tänk, jag blev oxå alldeles lycklig när de små snöflingorna kom på julafton. Vad mysigt ni har både ute och inne!
Kram Maria

Vit Spets sa...

God fortsättning!
Vackra bilder från trädgården... här uppe har vi haft 4 +grader så massor av snö har smällt bort men än finns det kvar...

Önskar dig en fortsatt trevlig julhelg!
//Siv

Anneli sa...

God fortsättning - lite, lite snö fick vi oxå, men det räckte för att få en härlig julstämning...
Kram/Annelie

Magdalena sa...

så vackre vinterbilder....
kos dere videre i juledagene!
kram, magny