lördag 27 december 2008

I ett hus vid skogens slut... åter in i tysta vrårna...

Det har varit så skönt väder sista dagarna, ingen blåst, enstaka minusgrader och lite sol så jag har försökt tillbringa lite mer tid ute. Där jag är där är också kameran, därav alla dessa utomhusbilder.

I ett hus (lekstugan) vid skogens slut...


Liten Tomte tittar ut...

Haren skuttar fram så fort...

Nää... Ekorrn satt i granen... skulle det vara. (Den lille busen besökte fågelbordet, eller rättare sagt tog vara på det fåglarna hade spillt ut. Snabb och busig liten rackare och svår att hinna fånga på bild, men den är varmt välkommen tillbaka igen.)

Full fart är det ute i trädgården med massor av småfåglar och flera ekorrar. Vet inte om jag just nu längtar mest efter lite snö eller våren. Kanske först en liten dos av det ena och sen det andra. Inne ska i alla fall julen städas bort.


Sedan åter in i tysta vrårna...
Nu flyttar vi in i värmen igen, där känns det som att våren har kommit. Blåbärsriset som jag haft inne sedan en månad tillbaka, börjar nu slå ut. Små rosa blommor, inte vet jag om det kan bildas några blåbär inomhus men söta är de i vilket fall även om de inte riktigt passar till det röda juliga.


Tomtar och röda detaljer har gjort sitt för i år. Imorgon börjar jag packa ned dem igen för till nyår vill jag mest ha vitt, silver och kanske lite guld. Vi har åkt runt och hälsat på lite folk så jag har inte riktigt haft tid att pyssla och fixa, därmed inte heller så mycket bilder.

Köpte för ett tag sedan en jättesöt kappa med broderade monogram som såldes i metervara till halva priset. Det ska bli lite nya gardiner i vardagsrum och vid köksbordet, naturligtvis lite bilder också. Kanske t.o.m ger mig in på det imorgon så vi blir av med de tomteröda gardinerna.

Hoppas ni alla får en trevlig lördag så ses vi igen snart.

Kram Mia

9 kommentarer:

Magdalena sa...

hallo... og takk for hilsen!
så vackert med blåbærriset som blomstrer... har også tat inn ris, hoppast det også vil blomstre,-

stor klem, magny~~¨*

Mjuka sa...

Men åh så söta utomhusbilder!!! Liten tomte, känner man ju igen :-)
Ha en god fortsättning
kram Malin

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Vilket härligt inlägg du bjuder på idag.
Hoppas att julen har varit bra. Håller med dig när det gäller julsakerna (du nämnde det röda), det är faktiskt ganska så skönt när man plockar bort dem. Men lite mörkt blir det allt. Må så gott :O) C

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag vill nog ha snö först, gärna hela januari och en bit in i februari sen kan våren komma.
En del saker har redan åkt undan som tomtar och adventsstaken med levande ljus. Är nog lite silver och glas galen när det blir NYÅR.
Kram Marie

Hannis sa...

Men så fina blommor på blåbärsriset!

Jag har då börjat kasta ut julen=))
Jag är nog ingen så där riktig julfantast så nu har jag lessnat.
Jag längtar som en tok efter ljuset just nu!

Ha en mysig fortsatt helg//
Kram Hannis

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ska se om jag kan skicka iväg lite snö till er neröver. Det skulle vara kul va?! Ha en bra söndag. Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Håller med totalt. Så skönt att plocka bort allt det röda och allt det som julen hör till. Jag längtar efter att få även jag sätta upp nysydda gardiner och annat.
Kram

Mallan sa...

Tänk vad roligt det skulle vara om det bidde små blåbär i riset! :)
Hur som helst är de vackra de små blommorna!
Härliga frostiga bilder du bjuder på, blir själv sugen på att ge mig ut nu.
Ha det så gott!
Kram Malena

Anonym sa...

Va kul att du hittade in till mig Mia (och ännu roligare att du vill komma tillbaka :D)

Jag håller verkligen med dig om att det alra rödaste bland julpyntet gärna får smyga tillbaka till sin låda nu, det har gjort sitt nu! Vi har i och för sig nästan enbart kört med lite gråa hustomtar och uteslutit det allra rödaste i år, men till nyår vill man ha en annan känsla i huset helt klart!

Gott Nytt År! // Tina