måndag 19 januari 2009

Vårtecken, vinster & invasion...

Stort tack!
Jag måste börja med att tacka en underbara bloggare för den fantastiska respons jag fått på mina Formex-bilder. Så kul att kunna dela med sig till er som inte haft möjlighet att besöka mässan.


Vår inne och vår ute...



Fortfarande blommar mina vita amaryllisar medan de vita tulpanerna börjar gå på sista versen. Jag vet inte om det är jag som blivit knäpp av vårkänslor men påminner inte de överblommade tulpanerna om magnolia? Jag tycker de är helt underbara just nu och så länge kronbladen sitter kvar så behåller jag dem.

Eftersom våren kommit så långt här inne så var jag bara tvungen att gå ut i trädgården i helgen och leta och JAAAA... våren är ju här (dock är inte utomhusbilderna lika färggranna som det är här inne)!


Krokus i mängder tittar upp


Snödroppe, påskliljor och kaprifol som knoppar sig...

Alla lökar som tittat upp grävde jag ner sent i höstas och kaprifolen är planterad under sensommaren. Inte så mycket färg ute än så länge nu vet jag att det finns liv där ute.


Vinster & utmärkelse...

Vilken glädje! Otroligt men sant vilken tur jag haft de sista två veckorna, har vunnit två utlottningar så nu väntar jag med spänning på vinsterna. Förra veckan vann jag en tvål från Lisbeth Dahl hos Lea, igår var turen på min sida igen och jag vann ett halsband hos Anette.


Som om inte vinsterna var nog så har jag också fått en utmärkelse av Sara. Tack snälla, du får självklart tillbaka en likadan. Skickar inte vidare utmärkelsen denna gången men ni som kikar in får gärna glädjas med mig och ta för er av den.


Invasion...
Jag vet, nu tröttnar ni snart på vårt körsbärsträd men nu det har verkligen blivit invarderat av domherrar. Nu är de här varje dag och äter inte längre bara av blomknopparna utan även av maten vid fågelbordet.


Alla klumpar (fåglar) på bilden är domherrar, syns tydligare om man klickar på bilden. Jag har aldrig sett så mycket domherrar på samma gång tidigare. Läste någonstans att de oftast uppträder i par... i så fall har de stormöte i vårt kökbärsträd.


Helgen har jag tillbringat mestadels i färgburken, hoppas jag hinner färdigt och kan visa er bilder till helgen.

Nu börjar en tuff arbetsvecka till så blir lite mindre aktiv här igen...

Många kramar till er mina vänner!

Mia

33 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

go morron Mia!

vilka härliga bilder både från mässa & ute.

Spännande med färgburken.....blir sååå nyfiken.

Ha en underbar vecka.
Kram Nilla

Anonym sa...

Fina bilder från både mässa och trädgård. Är oxå såååå sugen på våren nu. Ska bli så härligt när den väl kommer. Kram kram

Eddan sa...

Hejsan!

Oj då, ni har ju nästan ingen snö, vad härligt att se lite knoppar.

Lycka till med målandet!

Kram från Anette

Cantina sa...

Hej! Kul att du vill vara med i min utlottning!
Och här i din blogg fick man vårkänslor som heter duga!! Tack!

Syster vit sa...

Jo visst är våren i antågande. Jag hittade snödroppar som man faktiskt såg det vita på, i vår trädgård i helgen. Vad härligt med ett fågelträd.
Kram
Marina

Veronica Tingvall sa...

Oh vad jag längtar till våren... här snöar det nu:-(

Vad fin och vårig din blogg har blivit, den nya rubriken är jättefin.

Hoppas du får en fin start på veckan och att den inte blir allt för tuff.

Kram/Veronica

Lisa(vitapelargonerochzink) sa...

Jo visst är det underbart!och vilka fina bilder du tagit! hoppas du haft en fin helg och önskar dig en fin vecka.

lugnet sa...

Vilken fin blogg du har! Jättehärliga bilder på fåglarna, mysigt med kvittret i bakgrunden, passande!! Jag var på formex igår, första gången för mig också. Känner att jag skulle behöva flera dagar, svårt att ta in allt!! Men inspirerande var det!!
Kram

Vit Spets sa...

Halloj där!
Tackar för kommentaren... gillade oxå mässbilderna speciellt de där "betong hjärt fatet" om Du förstår undra vilken leverantör det är ??

Vårbilder visar Du - så härlig känsla här uppe snöar det.

Hoppas allt går enligt planerna vad gäller målandet ;)

Önskar Dig en härlig dag
//Siv

Madeleine Berglund sa...

Hej! Så var helgen slut. Redan.. Jag åkte skridskor på en sjö som heter norrviken, jätte fint. Så du har varit på formex, vilken lyx. =) Så har du fått ordning och reda i badrummet, gud vad bra.. Fina bilder har du lagt upp från trädgården, tänk när det drar igång på allvar. Vilken lycka. Dessvärre har jag ingen tomt men däremot en balkong som jag får nöja mig med tillsvidare. Kram Madeleine

Monica sa...

hej !!!!
Åh,vilka fina bilder.......ja,jag vill ha vår NU.....här bara regnar det och regnar...och regnar.....känns som att leva i en grotta.....mörkt och trist.....men,men så är det ju överallt nu........nästan....
Läckert att se när det spirar i marken så där.......mysigt.....
Ha en bra vecka........även om den är tuff.....så ses vi,
Kram, Monica i Rom

Anonym sa...

När jag börjar läsa om små lökblommor som kikar upp i din trädgård kan jag bara konstatera att sverige verkligen är ett avlångt land. Här i norr har vi snö, massa snö och det snöar fortfarande :)

Fröken Fräken sa...

Håller tummarna för att gardinerna finns kvar åt dig!

Åhh.. sådana vårtecken får jag nog drömma om i ytterligare tre månader innan de dyker upp här...

Designe sa...

Vilka härliga vårbilder du visar! Kul att få lite flashbacks från formex i dina bilder längre ner oxå! Jag fotade väldigt lite faktiskt..
Gillade C-hallen bäst! :)

Erika sa...

De rosablommande kvistarna som du har i bakgrunden känns väldigt våriga. Är det från ditt körbärsträd? Vill så gärna köpga mig ett och plantera så snart som möjligt och njuta av de vackra blommorna.

Anonym sa...

Hej Mia, otroligt att lökarna redan kommit upp, våren är i antågande, hurra.
Vet du, jag fick lära mig som barn att när domherrarna kom fram och åt
då blir det snöväder, och oftast stämmer det. Visst kom det lite snö
idag på förmiddagen.
Kram Lotta

Hem och Lycka sa...

Å vilka härliga bilder, älskar domherrar men ser dem sällan..

kram

sortekatt sa...

Hei, takk for koselig hilsen!!
Liker din blog med, så jeg kommer nok snart tilbake:)

Hos oss er det kjøttmeisen(vet ikke om det heter det samme på svensk,hehe) som regjerer, i helgen var hele hagen full, vakkert:)))
Ha en fin uke, klem Mona.

Lily of the valley sa...

Så härliga bilder, ute o inne!
Det var längesedan jag såg en domherre!
Jag ska så småningom också ner i färgburken, kanske till helgen.
Tack för besöket inne hos mig! Det var kul att du hälsade på!
Kram Lily

Widénskan sa...

Tack för besöket hos mig.. och sicka fina bilder. Vill också gå på Formex. Hur fungerar det är det bara inredningsföretagare som får gå .. ?
Funderade just vad det var som kvittrade och det var ju på din blogg.. MYSIGT!
En fråga till.. du behöver inte svara om du inte har tid men hur lägger man till ljud på sin blogg?
Kramar
Christine

Tulipa sa...

Fina Formexbilder!
Man kan inte se sig mätt.
Andra har ju sett annat med sina ögon (om du förstår vad jag menar!)än vad man själv gjort.
Jag kan se bilder från en monter jag varit i och ändå knappt känna igen mig för det är ur annat perspektiv!
Sen blir ju intrycken så många på en gång att man omöjligt kan komma ihåg allt!

Kram Mariette

Mallan sa...

Hej!
Håller fullständigt med dig! Mina tulpaner slokar lite, men inte åker de ut för det,, de är vackra ändå! :)
Roligt att se så många domherrar. Vi pratade just om dem igår på jobbet, vi har ett träd vi ofta passerar på våra promenader som brukar besökas av just domherrar. Men iår har vi tyvärr inte sett en enda... :( Jag får njuta av dina fina bilder ist.
Ha det gott! Kram Malena

Vit Spets sa...

Tack Mia för all tid Du har lagt ned ang betonghjärtat, skall kolla runt så får jag se om jag lyckas !!

Än en gång Tack
//Siv

Madeleine Berglund sa...

Det är sant, det är inte fy skam med en balkong. En del lägenheter har inte ens balkong, katastrof för en växtälskare. Ibland fokuserar man för mycket på sina begränsningar när det finns så många möjligheter. Kram Madeleine

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ härligt att se så mycket vårtecken! Jag måste nog kolla i trädgården jag också...
Och så kul med domherrarna. Det är så sällan man ser dom tycker jag... Men man kanske inte bara ska titta ner i marken när man går... hihi
Kram
marie

Katta sa...

Hejsan

Å vad glad jag blev när jag tittade in och läste din blogg.
Å få höra fågelkvitter, att se alla fina bilder.

Kram

LillaFlisan sa...

Nu när jag kan komma ut på nätet ett litet tag passar jag på att besöka alla för mig fina nya (och gamla) bloggar för att låta mig inspireras och så klart säga Tusen tack för att du vill delta i mitt lilla lotteri!!!

Stor kram

Flisan

i Emmas vita hem sa...

Hej Mia! Vad roligt att du hittade in til mig och tack för den gulliga kommentaren :) Jag blir såå glad!
Men vilka fina bilder du har tagit, du är ju riktigt duktig på det där!
Jag ska kika lite mer hos dig nu och uppdatera allt jag missat!
Ha en bra fortsatt vecka! Kramar Emma

Hjärtat Mitt sa...

Hoppas att du har hittat upp från färgburken :)
Blir nyfiken på vad du hittar på.
Det är verkligen härligt ute nu, när man ser att det faktiskt är på gång.
Fast just nu har vi så blött i trädgården, så att man nästan inte kan gå där :(
Grattis till dina vinster och utmärkelser. Det är roligt när man har turen på sin sida.
Ha en bra vecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Lime sa...

Men wow! Krokusar och påskliljor som kikar upp. Är inte det väääldigt tidigt? Eller...

Grattis till alla fina priser och till utmärkelsen. Det hjälper alltid till så här i mörkret.

Vilken tur att vi har er bloggkompisar som besöker Formex och delar med er av fina bilder till oss som inte kommer dit :-)

Ha en riktigt skön vecka!

Lime sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Det vita dårhuset sa...

Heeej Mia!
Tack för komplimangen och detsamma får jag säga!
Men är det inte härligt när våren börjar nalkas!! Man längtar efter att få strosa runt i trädgården=)
Kramar Erika

Living by Milla sa...

Hej Mia!

Tack för titten. Jag hade det helt underbart på mässan..och du med ser jag. ;)
Fantastiskt att ni har så många domherrar, de ser man inte så ofta annars.

kram Camilla