lördag 31 januari 2009

Rosa, underbara tulpaner & muffins...

Jag har blivit lite tokig, hela bloggen blev visst rosa. Kände att jag behövde en uppiggande och härlig färg. Lite lagom fluffigt och rosa...

Rosa tulpaner...



Dåligt ljus men vacker ändå innan den slog ut...

Jag lovade att under helgen visa de fantastiska tulpanerna de stod på torget och sålde när jag skulle till Apoteket. Jag har aldrig skådat något liknande när det gäller tulpaner. De såg fina ut innan de slagit ut men nu... jag finner inte ens ord för hur vackra de är då de slagit ut. Bladen är randiga grön/vita och själva blomman, ja ni ser ju själva skiftar i alla möjliga färger.



Muffins och en massa björkris...

Min sambo fick hjälp av sin far att såga ner lite träd på tomten så medan de var ute och sågade vispade jag ihop en muffinssmet för första gången i mitt liv. Stora fina muffins blev det med två olika fyllningar, några med äpple & kanel och några med krossad choklad.
Själv har jag fortfarande ont i halsen så jag var bara ute en liten stund och tittade på och hämtade lite björkris. Snurrade ihop tre kransar av riset men dem får ni se en annan dag.


Var så frusen när jag kom in igen så jag tände brasan och tog en kopp varm choklad med grädde och en äpple & kanel muffins. Mmmm....



Mumsigt...

Resten av kvällen tillbringar jag med min tekopp och halstabletter i soffan. Jag måste vara kry till på måndag!

Njut av en skön lördagkväll mina vänner!

Kram Mia

25 kommentarer:

Lily of the valley sa...

Oj! Vilken chock jag fick! PINK! Jag trodde jag hamnat fel :D
Den nya färgen är läcker! Verkligen uppiggande :D
Dina tulpaner är också en vitamininjektion! De är så vackra!
Blogger är bra konstigt ibland!!!!
Jag har någon bild som gör exakt likadant som du beskriver. Jag har ingen aning om hur man gör....
Var rädd om dig
Kram Lily

Anns Gröna sa...

Vilken matchning mellan tulpanerna och bloggen! Kanon! Ibland döljer tulpanerna ett inre som är helt fantastiskt. Då gäller det att vara tålmodig och inte ha för bråttom att slänga.
Det låter som du haft en mysig dag trots halsont.
Krya på dig!
Hälsn Anns Gröna

Erika sa...

Hoppas du lyckas kurer dig tills på måndag!

DRÖMHUSET sa...

Så vackra tulpaner! Min favortiblomma :-)
Mmm muffinsen såg himla god ut!

Kram Sofie

Hjärtat Mitt sa...

SÅ fint du har gjort det med den rosa färgen och din tulpanheader!
Den har verkligen vackra färger, den tulpanen.
Din fika ser god ut, synd att du bor så långt borta, annars hade jag nor tittat in :)
Och så mycket du hittade på ditt loppisbesök! Det är en sån kick när man hittar så mycket.
Dina korgar blev fina när du målat dem, stor skillnad.
Krya på dig ordentligt.
Ha en fortsatt skön helg!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Anonym sa...

Vilak söta tulpaner,
helt rätt muffins och varm choklad, mums.

Anneli sa...

Vad gott det ser ut - nu blev jag verkligen sugen - får nog ta och baka muffins på tisdag när jag är ledig...mmm...
Vilka underbara tulpaner, förstår att du köpte dem på direkten..
Sov gott/Kram/Annelie

Pysseljunkie sa...

Hej!
Vilken härlig färg du har på din blogg :) man blir riktigt vårsugen!
Du hade också gjort riktiga fynd på loppis såg jag!
Krya på dig!
Kram Sophie

Karin sa...

Vilka underbara tulpaner du bjuder på! Jag njuter... :)

Klart du ska fota din trädgård varje månad. Jag tänker slänga in en till månadsbild på växthuset fotad ur samma vinkel. Om jag förstått Camilla rätt är enda "kravet" att bilden innehåller någon form av natur...(trädgård är väl ju natur i ordnad form).

Ha det gott! Kram Karin

Hem och Lycka sa...

Å mumma vad gott det där såg ut! Underbara tulpaner!

kram

Compact Garden sa...

Visst är det kul att få till lite färg...just nu behövs det..även om allt jag målar just nu går i vitt så finns det plats för härliga tulpaner, dom du hittat var riktigt vårlika...Krya på dej/Anne

vitating sa...

Hej!
Tack för din kommentar! Mysigt med tulpaner, visst blir man glad av dem?! Jag mår jättebra av att ha en bukett vita tulpaner ständigt på vardagsrumsbordet!
Fint med rosa på bloggen!

Kram Maria
Vi får hoppas att både du o jag känner oss krya tills imorgon!

Vita små hjärtan sa...

Oj så gott det såg ut... Ha en bra söndag...

Martina Andersson sa...

Hej vännen ! Ja ibland har man inte turen på sin sida. Men det är ju lite roligt att det ska inträffa när man minst anar det !?? Ja visst är karet underbart ser verkligen fram emot att få beställa från dom sen när webben öppnar! Hoppas att du mår bra och att du får njuta av en härlig söndag ! Va rädd om dig kram Tina

Malin - I min trädgård sa...

Mums! Både smarrigt för magen och för ögat! vad roligt att du vill vara emd i min utlottning! Lycka till!

Kram M

Villa Carl Larsson sa...

Ja jag måste säga att jag också snöat in mig på vitt :) Så de får nog bli vit ljusstakar trots allt. Passar nog fint med de andra jag har. Och cykeln är jag så glad att jag hittade eftersom den passade så bra med den jag redan hade.

Vad du läskas med chokladen och muffinsen.. mmm *L* Och tulpanerna är ljuvliga. Jag älskar verkligen den blomman :)

Kram Josefin

Piondröm sa...

Oj vilka fina tulpaner, dom skulle jag vilja ha i min trädgård. Muffinsen såg jättegoda ut! Jag vill tipsa om min dotters blogg den heter heavenly cupcake. Hon är galen i muffins, och har en hel del recept.
Ha en skön söndag
Carina

Marie//Tekla Maräng sa...

Härligt med hel rosa blogg!
Åh så härliga tulpan bilder, man blir lycklig i hela kroppen.
Hoppas du kryar på dig snart.
Kram Marie:)

Monica sa...

Hej !!!!
jag ÄLSKAR rosa....så jag känner mig som hemma.......
Härliga bilder ....otroligt vackra tulpaner.....och oj,så gott det såg ut...varma chokladen alltså.....!!!!!!
Kram,
Monica i Rom

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej!! Rosa är ju för härligt..vilka fynd du gjort på loppisen jättefina saker..stackare m halsen..va kul att du börjat såå ja ska med göra det snart..men va mumsigt muffins o choklad..kram snowwhite-sussie

Anonym sa...

Krya på dig, och tack för fin kommentar på min blogg.

Stina sa...

Får man komma och fika hos dig? Va?;-) Kramis

faster atta sa...

Är det ok att jag lägger upp en länk till dig?

Leamarlené sa...

Tack för din titt hos mig och min blogg.
Måste bara säga...gillar rosa. Hur har du fått en så fin bakrund..du måste förklara hur du gör.
Tulpanen är jätte fin. Tänk att det finns så många sorter att välja på idag...men din var speciell.

Kram, Marlené

Anonym sa...

vilken underbar blogg!
katten undrade allt var fågelljudet kom från, men själv tycker jag det gav en rejäl känsla av vår..!
tänker allt titta in fler gånger, tills dess.. ha en fin vecka!