söndag 25 januari 2009

Vårblommor & trappan...



Liten vit scilla...

Vilken otroligt grå söndag, regnigt och disigt. För att pigga upp mig själv var jag bara tvungen att köpa lite nya fräscha vårblommor. Jag var ju ändå iväg för att köpa såjord, första fröerna ska ner i jorden i veckan. Blommor har ni säkert förstått att jag tycker mycket om, eftersom mina sista inlägg mest handlat om blommor. Snälla våren, kom snart...




Trappan som jag målat och målat på är äntligen klar. Kvar att måla är fortfarande en del lister runtom i huset men det tar ju sin tid så jag betar av lite då och då. Så här ser trappan ut nu, vill ni se bilderna före så hittar ni dem här.





Eftersom dagen varit så grå och mörk så hjälpte varken kamerainställningar eller alla tända lampor i vardagsrummet för att få bilderna ljusare (allt vitt ser gult ut).


Tack för alla fina kommentarer ni lämnar hos mig, jag blir så varm i hela kroppen när jag ser att någon lämnat ett litet spår efter sig. Tack snälla ni!

Passar också på att önska er en alla en trevlig vecka. Ses vi inte under veckan så är jag i alla fall tillbaka här till helgen igen!

Kram Mia

58 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Trappan blev jättebra ju :) Nja mest orolig eftersom vi har en ny chef och hon är en aning konstig :( Men jag ska nog klara dagen hoppas jag. Hoppas du får en bra vecka :)
Kram kram

Anneli sa...

Det blev ju supersnyggt - det ska du vara nöjd med...
Vad kul att du gillar min "Kengu"
Lite charmig blev han ju ialla fall - fast det inte blev som man tänkt det, men med Akvarell så vet man aldrig...
Kramar/Annelie

Villa Tallbacken sa...

Trappan blev jättejättefin!!!!!! Snyggt jobbat - vilket lyft! Å härligt med lite fräscha blommor! Kram E

Marie sa...

Här är en till blomälskare och i det här gråa trista vädret behöver man verkligen lite vacker blomsterfärgring här hemma. Jättesöta blommor!

Trappan blev verkligen superfin!

Ha en bra vecka!
Kram Marie

Butik Östergården sa...

Din trappa blev så jätte fin!
Det är svårt att inte få gula bilder när det inte finns något dagsljus. Men det ser bra ut ändå.
Är du också en blomälskare! Det är så vackert med blommor. Köper nog en bukett nästan varje vecka. Måste ju ha något att pigga upp sig med så här i trälmånaderna.
Hoppas du får en fin vecka.
Nästa helg åker jag till Formland i Herninge Danmark på mässan.
Kram Helen

Veronica Tingvall sa...

Vackert! Både trappan och blommorna. Hoppas du får en toppenvecka.
kram/Veronica

Färjtorp sa...

Vilken otroligt söt vårblomma på den översta bilden!

Och trappen.... helt underbar!! Oj så fint det blev och de vackra blommorna och lyktan passade så bra där.
Superfint!

Kram Johanna

Frida sa...

Vilken snygg trappa och fina blommor du har köpt! Den där lilla flaskan känner jag igen.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

lottens vita och gröna sa...

uups så försvanne en lång hälsning.. vi tar det igen, hihi!
din trappa är jättefin, det blir sån skillnad, vår var i furu och grönt när vi flyttade in uuu!
härliga blommor måsta unna sig mycket sånt nu så man står ut, hihi! hoppas att vi ses på planerad bloggträff, skulle vara sååå kul att träffa dig mia, då får du en hel hoper som helt plötsligt får ansikten, hihi! tror det blir i mars, återkommer!
ha det gott, varmkram lotten

segsliten sa...

Kul att du vill vara med i boktävlingen! Om du lämnar ett boktips i den kategori/kategorier du är intresserad av, så är du garanterat med.
Kram ☺

Anonym sa...

Oh vad fin trappen blev nu tände du
en ny idé i mitt huvud undra bara hur jag ska bearbeta "la gubs".
Kram Lotta

Hanna sa...

Hej Mia!
Trappen blev riktigt snygg! Fint pyntat :) Och härliga blommor!

Jag planterade två nya (en kille & en tjej) minikiwin ifjol, i en annan rosenbåge. För att jag trodde dom vid grönsakshörnan va döda... Den nya fick jag tre frukter på :) Väldigt goda, smakar ungefär som vanlig kiwi.

I samma veva klippte jag ner dom andra (helt) och planterade humle där istället... senare såg jag att minikiwin hade överlevt. Därför har jag både humle & kiwi där. Egentligen blir det för trångt för dom (En planta kan växa flera meter på en säsong)... men får se hur dom tar sig.

Ha en skön söndagkväll!
Kram Hanna

Stina sa...

Tack goa Mia!
Vad tjusig trappan blev. Förstår att du är nöjd.:-) Kram Stina

VIT och PASTELL sa...

Sååå snyggt det blev i trappen! Så vill jag nog oxå göra! Har ni lackat planstegen?

Kram Maria

MiaMaria sa...

Hej!


Trappan blev ju jättebra!
Ser så mysigt ut med blommor och lykta...

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Anonym sa...

Ja säger då det...vilken härlig blogg...älskar ju blommor och blader...ser att många av mina bloggvänner hittat hit...nte konstigt! Så fina bilder du tar...även en tulpan som redan haft sin peak blir ju som ett konstverk! Inspirerad - YES!
Tack för rar kommentar hos mig! Varifrån västkusten kommer du?
Så var det dax för en ny vecka!
Kram,
Bella

Jeanette Hornbeck sa...

Hej!
Jättefin trappa och vilken toppensyster du har som har gjort en sån fin filt!
Blommor är verkligen livet, jag har namnet på amaryllisen på tungan, kommer väl inte kunna somna;-)
Kvistlackningen gick som en dans så nu är det bara att börja med taket:-D
Kram från Jea

Lily of the valley sa...

Trappan är jättefin och så snyggt du gjort med lykta och blommor!
Ja, vad vore livet utan blommor...:D
Läcker kruka som du satt primulan och c....klockan i.
Ha det bra
Kram Lily

Gårdsromantik sa...

Så vackra blommr!

Önskar jag hae en så vackertrappa också . men våran är täckt med hiskelig linoleum ochjag måste samlakrafterna ett bra tag innan jag ger mig på den.

kram Maud

Celias Spetsar sa...

Hej Mia!
Så roligt att du hittat min blogg, välkommen.
Så fin trappan blev, jag gjorde sammaledes i somras. Funderade på att måla hela men kom fram till att det blir väldigt halt på trappstegen. Det är snyggt med lite trä.
Vi är mitt i köks/badrumsrenovering. Phu, det är mycket som ska klaffa.
Hoppas vi hörs snart igen.
Kram Linda

Vit Spets sa...

Vårblommor kan man inte få för mycket av... jag skall iväg idag för att än en gång försöka få tag i eucalyptus kvistar - blomsterhandlarna säger att det är för tidigt här uppe för dessa, va har Du hört!!

Alla bilder hann jag spara ned på minneskort så det känns jätteskönt, det som är så irri är ju att datorn endast är 5 månader, nåja Syrrans laptop funkar hyfsat oxå kan jag ju kika in till Er - det är det bästa!!

Önskar Dig en härlig dag
//Siv

Mjuka sa...

Va roligt att trappan är klar. Själv har jag långt kvar!
>Kram M

Erika sa...

Trappan blev verkligen jätte fin, hoppas du får en trevlig arbetsvecka!

Något nytt proejkt på G efter trappan?

livet på utanäs sa...

Hallå där !

Här är det oerhört grått och trist också , men när jag kom in på din blogg så slog VÅREN emot mig , t.o.m katten vaknade till liv av fågelkvittret =)

Vilken härlig blogg du har , är det mycket tekniskt avancerat att få fågelljud på bloggen ? Skulle vilja ha det själv ...

Kram/Sussi O

Tin sa...

Men ååå vad snyggt det blev och vilken skillnad! Tack ochlov att det finns vit färg eller hur!?
Den enda färg man behöver! ;D
Fina vår blommor du köpt också!

Hjärtat Mitt sa...

Trappan blev verkligen jättefin!
Blir sugen på att fixa vår oxå, när jag ser din.
Dina pioner i trappan är så snygga. Ser nästan riktiga ut.
Så härligt med lite vårblommor inne nu. Det livar den gråa tillvaron.
Vilken fin korg till filtarna du har fyndat!
Tycker annars att man har dem överallt, så det var ju en bra idé.
Ha en toppenvecka!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

TYRA Hallsénius Lindhe sa...

Läckert och positivt. mvh Tyra

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilken fin trappa! själv har jag nyligen målat om vår trappa, nu är det helvit. Trappor är inte kul att måla, eller hur!? :)

Härliga blommor du fört in i ditt hem ♥ Scillan särskilt!

K R A M // T i n a

Anonym sa...

Trappan blev verkligen jättefin! Det är så fint när man har trä och vitt ihop....
Fint med vårblommor till. Så länge de inte finns i trädgården får man förgylla inomhus!
Växthusmadam

HWITA DRÖMMAR sa...

Jättefin trappan blev! Så ljust och fint det blev! Javisst längtar man till våren nu och ljus! Kan rekommendera Branäs! Toppen för det är så lätta backar(men finns svåra för den som vill) och bra för barn! Kram M

Fröken Fräken sa...

Åh så härligt och vårigt! Och fågelkvitter på din sida dessutom ;-) Det är ju inte helt lätt att måla trappor, så den där kan ni verkligen vara nöjd med.

Marie//Tekla Maräng sa...

Men så fint det blev med trappan och med lykta och blommor, mysigt.
Här är en till som älskar blommor, kan absolut inte leva utan dom.
Ha en skön vecka Marie

EN INREDOHOLIC sa...

Så fiiiint!! Vackert!

Kram kram
Jannice

annashusidingtuna sa...

Så fin trappan blev, här är vi begåvade med en trappa som är klädd i roströd filt, är lika fult som det låter, men den sitter som berget så vi får väl komma på ngt för att få bort den....
Kram Anna

Anonym sa...

Jag längtar också efter våren. Årets första tulpaner köptes igår!

♥ Fyra årstider sa...

Man får börja smyga med vårblommor inne nu.
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Tack Mia! Du är så rar :) Tack för alla dina fina kommentarer hos mig. Jag blir så glad. Och vad många besökare du har fått. Fantastiskt roligt!

Vad trappen blev snygg. Jag gillar verkligen blandningen av vitt och trä. Du ska vara nöjd tycker jag :)

Kram Josefin

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan och tack för påhälsningen på hos mig, jag blev så glad!
Du har ju hur mysigt som helst, tack för titten.
Kram Lydia

Anonym sa...

Hej igen Mia!
Ale...där är jag ibland...bor själv mitt emellan Kungälv och Stenungsund...Jörlanda...alldeles vid havet...så här badas det i salta vågor och tång...
Låter spännande att ha tagit steget och flyttat till huvudstaden...skall bli kul att följa din blogg!
Kände en lärare i svenska och engelska som arbetade i Ale...Kristina Swahn..ingen du har haft?
Kram,
Bella

Piffa och Puffa sa...

Åh vilken fin trapp. Verkligen ljus och fräsch. Roligt att smycket kommer till användning.
Kram Anette

Vit Gladiolus sa...

Åhhhh du har så fint!!
jag älskar blommorna, kanonfina bilder!!!
Kraaaaaam

Tingeltangel sa...

Här hittade jag beskrivningen hur jag skulle göra tre spalter http://www.thebeginnersbloggingguide.com/2008/05/step-2-converting-blogger-minima.html
Efter att jag klistrat in den nya koden så ökade jag bredden på de yttre spalterna och minskade i mitten tills jag var nöjd med proportionerna. Jag ändrade också tillbaka i rubriken för jag kunde inte få bilden att fylla ut hela rutan annars. Hoppas min förklaring kan vara till någon hjälp. Du får gärna berätta för mig hur du lyckas lägga två bilder bredvid varandra i inläggen. Det skulle jag gärna vilja kunna göra... Roligt förresten att du kommenterade hos mig. Nu fick jag ju chansen att upptäcka din blogg. Er trappa blev jättefin. Kan tänkta mig att det var ett enormt arbete.

Annika Christensen sa...

Underbar bild på scillan.
Ha det gott
annika

Mittljuvaskafferi sa...

Trappan blev jätte fin! Jag ska nog ge mig på min trappa till sommaren (puh) vet hur mycket jobb det är.
Ha de bra!
mvh Birgitta

Titti underkalas-eken sa...

Vad fin trappan blev! och så sött med pyntet i den med! Ha en fin vecka! Kram Titti

Monica sa...

Hej. Hittade till dina fina blogg via nån annan. Vad fin trappan är och jag gillar verkligen den första bilden med scillan....
Tjingeling
Monica

Martina Andersson sa...

Hej min vän!

Tack så mycket det känns jättebra men väntar bara på svar från två leverantörer sen är jag helt nöjd ! Buren kommer förhoppningsvis jag att sälja framöver i webben. Men den kommer från Ib Laursen ! Hoppas att allt är bra med dig?

Och ha en bra onsdag !
Kram tina

Anonym sa...

Så vackert!! Underbara blommor!!!

Önskar dig en härlig dag!!

Kramis!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Vilken mysig blogg! (skrev det alldeles nyss och publicerade men jag vet inte om det blev någon vajsing)?
Vilka vårkänslor du lockar fram med fågelkvitter och vårblommor! Jag ska åka till Växthuset och handla lite Pärlhyacinter och snödroppar idag! =)
Jag la till mig bland dina "fans"!

Kram Sanna

HAGENS VITA VARDAG sa...

Halloj!
Tack för titten. Å vad glad man blir när man hittar nya härliga sidor med blandad kompott att "gotta" sig i!
Jag behöver verkligen hitta en massa inspiration till trädgården (hm..hagen..)i vår. Vill att den ska prunka av grönska så småning om i alla fall! Får en känsla av att jag kan hitta många ide'er hos dig = )
Ha de så gott (och hoppas att du klarar dig från förkylningen)
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Å vad fin trappan ser ut! Så snyggt du dekorerat den också!

kram

millandante sa...

Vilken härlig blogg! Och så fin trappan blev! Tänk att vit färg och lite tålamod kan göra en sådan skillnad...
TACK för dina fina ord inne hos mig! De värmde!
Jag tittar in igen...
Ha det gott!

Anonym sa...

Hejsan Mia!

Tack!

Vad jättefin trappan blev. Vår trappa ser också ut så, fint som tusan!
Vad fint du dekorerat.
Vad fint med vårblommor, ja, visst längtar man till våren.
Köpte blå hortensia som jag ska plantera till våren, spännande.

Ha det så bra!
Kram Bodil.

My Lovely Things sa...

Men så fin trappan blev!!
Hoppas att din dag har gått bra , trots halsont..
jag har känt mig energifull trots lite huvudverk..
kram anna

Randi sa...

Men så fin trappen blev! Lyckliga er.
Vi har ju fått en ny trapp, men jag - som bara är 1,63 lång - kan inte gå rak i den. Vi har 3,5 meter i takhöjd och ändå har vi fått en trapp,som vi inte kan använda. Förra trappan var helt OK. Enligt Boverket ska minsta höjd vara 2 meter. Vi har kopplat in en advokat så nu får vi se vad som händer. Jag tänkte precis som du betr. målningen, men tänker mörk-lasera själva stegen.
Kram Randi

Malin sa...

Vad snyggt det är med blommor i trappan. Så lite gör så mkt=)

Mysig blogg du har!

Kram

Tingeltangel sa...

Det gick bra ser jag. Snyggt! Jag skall testa om jag är tillräckligt bred för dubbelbilder. :-)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilka härliga blommor och din trappbilder är helt ljuvliga! Blev jättefint! Min man målade vår trappa för ett tag sedan, helvit, det blev också jättefint men allt syns på det vita!
Ha det gott!
kram vännen!
nina