fredag 23 januari 2009

Färdigmålat & dags att ta farväl...

Jag gjorde ett loppisfynd innan jul som jag haft en plan för länge men har inte hunnit ta hand om det förrän nu. Färdigmålad och så här ser den ut...

Före...



Och efter...



Perfekt förvaring till värmande filtar!


Dags att ta farväl av mina underbara tulpaner. I två veckor har jag fått njuta av mina underbara vita tulpaner. Fortfarande sitter kronbladen kvar men nu har de verkligen gjort sitt. Imorgon bitti åker de ut i komposten och jag får ge mig ut och leta nya! :)


Ha en riktigt skön fredagkväll mina vänner!

Kram Mia

19 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Vad fin korgen blev....Tänk vad lite vit färg kan göra :)
Trevlig helg, kram

Veronica Tingvall sa...

Vilken härlig korg, jag skulle också vilja ha en att ha filtar i men vi har så dåligt med plats här hemma så den skulle inte få rum någonstans.

Hoppas du har en skön fredag
Kram/Veronica

Villa Hemma sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra!

Jag höll i en bunt vita tulpaner idag... tog lite våriga lökar istället :-D

kram o trevlig helg

Hannis sa...

Vad snyggt det blev!!
Fint med alla filtar i.

Ha en go helg//
Kram Hannis

Villa Carl Larsson sa...

Hej vännen! Vad otroligt snyggt det blev efter att du målat. Kika in hos mig. Jag behöver all hjälp jag kan få :)

Kram och trevlig helg / Josefin

Erika sa...

Har faktiskt inte målat några korgar, har ett par stycken dock. Filtar, ved, katt, mössar och väntar är väl ungefär vad de innehåller.

Sprayar eller målar du och har du isf någon speciel färg?

Hannis sa...

Halloj igen=))

Jag skriver ut text på papper,sen lägger jag karbonpapper och pappret med texten på tyg.
Fyller i konturerna på texten.
När det är klart så fyller jag i linjerna på tyget med märkpenna(för textiler)sen fyller jag i med textilfärg med pensel.
Klart!
Så gör jag=))
En rekomendation är att först fylla i linjerna med penna.
Provade att måla direkt med pensel men då flöt färgen ut...

Kram igen

Marits vita skrin sa...

Vilken super bra och stor korg du har kommit över.
Lite vit färg och den blev ännu snyggare.

Kram kram

Anneli sa...

Korgen blev jättefin
Tulpanerna år ju snygga ändå - lite charmigt foto faktiskt...
Kramar/Annelie

Magdalena sa...

så skjønn korga ble..
men dine tulipanbilder er da vakre....
klem og trevlig helg!

magny

Stina sa...

Så fint du gjort. Fina bilder.:-) Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Korgen blev jättefin!

Köpte nya tulpaner idag. Det blir så fint med lite blommor på bordet...

Vad med knoppar du sett ute!!
Min Magnolia o Olvonet har knoppar, men inga krokusar ännu.. Får gå ut o kika imorn igen :)

Trevlig helg!

Jeanette

Anonym sa...

ÅH så mysigt med fågelsången. Blev helt paff när den bara seglade ut i rummet.
NU vet jag att våren är på gång! Tack!
Din korg blev jättefin. En mysig väninna förärade mig ett gammalt degkar innan jul (det var från deras son, sa hon) har stora planer för den. Får se om jag "vågar" måla den, vit kanske.
Tack för att du lämnade ett avtryck på min blogg.
Ha en god helg!
kram Anns Gröna

White cotton grass sa...

Hej!
Kul att du vill vara med i vår utlottning! =)

Köpte två likadana ljusstakar till mig själv...tyckte de var så fina

kram helena

Ellas Inspiration sa...

Åh så fin korgen blev!!

Ha en fortsatt härlig helg!

Kram Karin

Vimsingen sa...

Så vårtfint med tolpaner. Fast dina var vakra även när de vissnade.
/Vimsingen

Vero sa...

Kul att du är med och tävlar hos mig. Vilka vackra bilder du har tagit.

Vi hörs säkert av igen.

Mittljuvaskafferi sa...

Hejsan vad snygg den korgen blev i vitt!
Tack för de snälla kommentarerna hos mig =0)
Ha de bra!
Kram Birgitta

Fröken Fräken sa...

Åhå, ser ut som en släkting till min korg - har din något lock kvar? Det är roligt att fynda korgar, oftast kostar de nästan inga slantar än. Men snart blir de väl heltrendiga igen, så då vet man väl vilka priser som väntar... ;-)

Jag har hört att man kan klippa av blasten på vitlöken och äta, men har aldrig provat. Tycker bara att det är trevligt med lite spirande grönt så här års när det mesta är i vinterdvala...