onsdag 14 januari 2009

Trådrullar, trötthet och Formex...

Ni som har följt min blogg vet att jag nyligen fyllde på min trådrullesamling med några "nya" (gamla men så otroligt fina). Nu har de också fått ett hem tillsammans med dem jag hade sedan tidigare. Älskar verkligen brickan jag hittade på Asko möbler då de hade utförsäljning för ett par år sedan.



Mina nya arbetstider och arbetsuppgifter tar mycket på krafterna just nu men det är nog bara en inkörningsperiod. Jag är så trött när jag kommer hem strax före åtta på kvällarna så jag gör inte mycket mer än äter och sen somnar jag. Jag jobbar hela dagarna i varm och fuktig miljö vilket också tar hårt på kroppen, tidigare satt jag även på kontor ungefär halva dagarna. Puh... just nu känns det tungt även om jag älskar det jag jobbar med.
Dåligt samvete har jag för min sambo eftersom jag bara somnar när jag kommer hem. Två långa dagar kvar nu, sen är jag ledig igen och får tid för både honom och er.

Formex, jag tänkte åka dit på fredag och strosa lite, mitt första besök på Formex så det blir extra spännande. Någon annan som ska dit på fredag?

Er kära bloggare tittar jag till lite snabbt för ni är så härliga inspirationskällor men kommentarerna blir korta eller uteblir just nu då tiden inte räcker till. Desto mer tid får ni av mig under helgerna.

Ha en fortsatt skön vecka mina vänner!

Många kramar
Mia

10 kommentarer:

Mjuka sa...

Gillar din bricka!!!! Ha det så mysigt på formex!! underbart kul!
kram Malin

Butik Östergården sa...

Sådana där trådrullar har jag hittat i en korg på våran vind. Gissa om jag blev glad. De mäste väl nästan vara från 1800-talet eller vad tror du? Skall också på formex för första gången i helgen. Skall bli jätte spännande. Måste hitta leverantörer till min butik som jag tänker öppna i vår.
Det låter tufft att jobba så mycket som du gör! Men det blir nog lättare när det börjar bli lite ljusare på mornar och kvällar.
Kram Helen

Veronica Tingvall sa...

Uch din stackare men det blir säkert som sagt mycket lättare när våren och ljuset kommer.

Hoppas du får en välförtjänad härlig helg i alla fall.
Kram/Veronica

Två systrar sa...

Hejsan!! Du kommer få ny energi så fort du sätter din fot på Formex...Vi ska dit på torsd-fred..stoppa oss gärna och säg hej! Vi är lätta att känna igen då vi ser nästan likadana ut men jag C sitter i rullstol efter en bilolycka förra sommaren..men det går bra, man har ju armar som en bulgarisk kulstöterska..inte lika hårig dock;-)) Kram C&M

Monica sa...

Hej !!!
Jösses...det låter jobbigt hördu........kanske blir lite bättre , när du är inkörd......hoppas......trådrullarna är underbart vackra......
Fatet med......
Formex är helkul....länge sedan jag var där nu......hoppas du får kul.....titta åt mig med.....
Kram,
Monica i Rom

Anonym sa...

Hej
Vilka fina trådrullar. Kan du få tag i fler? Vad kul att du skall till Formex. Jag kommer inte dit förrän i augusti.
Kram Mia

Hjärtat Mitt sa...

Stackars dig. Det tar på knoppen när det är nytt, så jag har full förståelse för att det är jobbigt just nu. Det är ju tur att du ska till formex så du kan ladda batterierna lite.
Så många fina trådrullar du har.
Och jag kan förstå att du gillar den vackra brickan.

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Erika sa...

Har själv jobbat långa arbetsdagar och bara en av dem är jobbigt men flera i rad är verkligen inte uppskattat. Kämpa på, du har ju världens bästa belöning med Formes mässan!

Anonym sa...

Här kommer ett "sött avtryck";))!
Det var väldigt trevligt att hitta hit bland alla otroligt proffsiga och vackra bilder!
Även om jag just nu tar själv en liten paus för vidare tankearbete (det är sååå ansträngande;))!), så har jag ju desto mer tid att kommentera andras;)!
Det där med trötthet efter jobbet minns jag så väl. Undrar hur slitna folk blir idag - villkoren har ju ändrats drastiskt på arbetsmarknaden de senste åren.
Tack för din kommentar i min blogg.

mvh, Anja

Anonym sa...

Tack för tipset om trådrullarna. Jag har mailat henne, så hon hör väl av sig hoppas jag.
Kram Mia