söndag 4 januari 2009

Äntligen på benen igen...

Åh, vad jag har längtat efter att kika runt hos er och tack snälla för alla krya på dig hälsningar, nu är jag på benen igen.


På benen igen...
Idag har jag äntligen fått behålla den mat jag ätit, så krafterna börjar komma tillbaka. Det bara kryper i fingrarna och det är så mycket jag vill hinna med men nu är ledigheten slut. En del har jag hunnit med idag så detta blir nog ett ganska långt inlägg.


Fönsterbräda...
Vi har blivit med fönsterbräda i vardagsrummet, otroligt skönt att se lite mindre av de fula fönsterkarmarna. Detta har jag längtat efter länge och nu har vi äntligen köpt en för en del av våra julklappspengar. En massa vit färg har också inhandlats för att måla trappan och lister runt om i huset.

Karmarna skall målas vita men det är svårt nu mitt i vintern men det kan ju ändå vara kul att se hur hemska de ser ut innan de blir vita.

Lite gott till fåglarna...
Fågelmums har jag tänkt göra länge och en massa gamla kakformar har jag så idag fick de små fåglarna lite att gotta sig åt.

Formarna är fyllda med cocofett, lite russin och olika hackade nötter och större fröer.

De ser faktiskt riktigt goda ut, nästan så jag själv skulle vilja smaka. :)


Nya gardiner igen...
Det kliade fortfarande i fingrarna så jag sydde två nya gardiner också, en till badrummet (kanske kommer bild senare men jag tror jag ska sy en ny dit, inte riktigt nöjd med färgen) och en till köket. Köksgardinen kan ni få se lite av, min tanke är ju att köksluckor och det mesta runtomkring ska vara vitt så jag tyckte gardinen kunde få lite färg.


Tyget är en stuvbit jag fastnade för långt innan vi köpte huset men jag hade ännu inte gjort något med det.



Spelat frågespel...
Kvällen har jag och min sambo ägnat åt ett frågespel där de flesta frågorna handlar om Kina och övriga asien. Lite annorlunda mot TP och alla andra frågespel. Kul men jag fick spö av sambon... eller "jag lät honom vinna". :)

Sist en lite tråkig nyhet...
Jag älskar verkligen mitt jobb men detta året kunde ju börjat bättre: Imorgon är det dags att jobba igen och lågkonjunkturen gör att mina arbetstider kommer att se helt annorlunda ut än tidigare. Tid för min sambo blir det inte tal om på veckorna, middagar tillsammans får vi äta under helgerna. Tidigare har jag jobbat dagtid så att vi haft ungefär samma arbetstider. Imorgon börjar jag med de nya tiderna då jag jobbar hela dagen, förmiddag till tidig kväll. Inte så kul direkt men jag har i alla fall jobbet kvar, man får trösta sig med det och hoppas att det vänder igen snart igen.

Vi får se hur aktiv jag hinner vara med bloggen den kommande tiden med tanke på vilka tider jag kommer att jobba. Vi ses när vi ses helt enkelt!


Sköt om er alla underbara!
Många kramar
Mia

10 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oj vad du har varit flitig! Skönt att du mår bättre igen men tråkigt med jobbet, du får inte jobba ut dig helt nu!

Ta det lugnt och ha det jättefint
Kram/Veronica

Vikeskärs hem och vardag sa...

Ja men du har ju hunnit med en del ändå :) Blev jättebra med fönsterbrädan. Tråkigt med dem nya tiderna. Själv har dem minskat ner mina timmar till bara några få :( Men som det sägs att min nya chef ska gå ner i timmar och då hoppas jag få dem.
Ha det gott, kram

Mallan sa...

Härligt att höra att du är på benen igen! Min yngsta son dras nu med magsjuka, men han är pigg ändå, hur nu det går ihop...hmm...
Kul att få pynta fönsterbrädan! O gardinerna är jättefina, härligt mönster!
Ha det gott!
Kram Malena
PS. Du har något att hämta på min blogg...

Nygammalt sa...

Skönt att du börjar känna dig bättre. Det verkar sprida sig som en löpeld.

Vad fint du har gjort åt dina fåglar, nu kommer du få fågelanstormning. Snacka om galna fågelsjukan *fniss*

Trist med ditt jobb, jobbar ju själv obekväma tider och det förstör väldans mkt. Ni får stötta varandra och ta vara på de stunder ni får tillsammans.

Kram på dig!

Frida sa...

Vad skönt att du mår bättre nu magsjuka är aldrig kul. Vilken bra ide med fågel mums det kanske man borde prova. Hur gör du för att innehållet ska stelna?
Kram Frida

Lea sa...

Så skönt att du är på benen igen..magsjuka är ju bland det värsta man kan råka ut för.
Man brukar ju säga om vintersjukan att först tror man att man ska dö sen vill man bara dö...fniss..
Så trist med jobbtiderna. Jag börjar om och jobba på onsdag efter nästan 6 års mammaledighet...på hel och deltid känns roligt men konstigt..så definitivt att aldrig mer vara mammaledig på heltid med flickorna och att lilla gumman ska börja dagis..lilla och lilla förresten..2 och 8 mån är ju rätt stort...men du förstår vad jag menar...
Nä.. herregud vad jag surrar..måste väl lämna plats till någon annan som vill kommentera..
Ha det bäst!
/Lea

Frida sa...

Tack för beskrivningen, det ska jag definitivt testa. De har det hårt nu det små liven med -12 grader. Så kallt hade vi inte här på hela förra vintern.
Kram Frida

Mia, New Room Interior sa...

Så søt maten til fuglene var laget! Tenker de er fornøyd!! Mange fine bilder, du er flink! :-) Ha en fin kveld! Klem-Mia

♥ Fyra årstider sa...

Vad mycket du har hunnit..ska fundera på att göra fågelmat..ser vackert ut och gott;-)
Kram Lotta

Villa Carl Larsson sa...

Vilket läckert fågelgodis. Vad du är fin med djuren :)