onsdag 28 januari 2009

Förändring bland tulpaner & musöron...

Hej alla underbara vänner som besöker mig.

Ni är verkligen helt fantastiska allihop, ni får mig att må så bra med era söta och värmande hälsningar. Det är också tack vare era hälsningar som jag hittar så många nya fina bloggar att besöka.


Här är det stora förändringar på gång i bloggen, håller på och möblerar om för fullt som ni kanske märker. Jag har just lagt in tre spalter och provar mig fram med spaltbredder och flyttar runt lite gadget´s tills jag känner mig nöjd. Just nu känns det lite rörigt men jag hoppas jag har bestämt mig inom ett par dagar i alla fall så hoppas ni står ut i röran. Skulle så gärna vilja lägga in en bakgrund också men har inte hittat någon som jag är helt nöjd med. Ni får gärna lämna synpunkter och tips på vad ni tycker om förändringarna.


Tulpaner och musöron...




Plockade förra veckan in några björk och körsbärskvistar som fått stå i en vas. Fyllde på med några tuplaner som inhandlades i helgen, tycker kvistarna gör sig så bra tillsammans med tulpanerna. Björkkvistarna har just slagit ut sina "musöron" och jag skulle gissa att körsbärskvistarna slår ut lagom till helgen. Vi tar nu ännu ett steg närmare våren... JIPPI!


Stort tack till er alla som lämnat ett litet avtryck när ni varit här och hälsat på. Vilken otrolig respons jag fått på vår nymålade trappa, helt underbart. Lite slit var det värt för att få en trappa som man faktiskt tycker om. Hela vardagsrummet ljusnade efter trappmålningen så nu är det bara taket, lister och golvet kvar om jag får bestämma. Kanske får jag vika mig när det gäller golvet, för min älskade sambos skull. Så länge han slipper måla och stå i så tror jag ändå att han är ganska nöjd. Han har ju en massa andra kvalitéer! :)


Jag har varit frisk och kry i säkert tre veckor innan det slog till igen inatt. Vaknade om och om igen inatt med halsont som inte är av denna värld. Föröskte ignorera detta och åkte ändå till jobbet som vanligt. Tyvärr slutade det med att jag bara blev sämre och tröttare ju mer tiden gick. Nu är jag då hemma igen sjuk, jag som annars aldrig blir sjuk... snyft. Jag har sovit bort hela eftermiddagen och kvällen. Vaken en stund nu men det svider i ögonen så jag knappt kan hålla dem öppna. Ska krypa ner under täcket och tillbringa morgondagen också där. Kikar in till er så fort jag piggnar till.


Tack snälla söta besökare för titten, hoppas att vi snart "ses" igen!


Kram Mia

14 kommentarer:

Erika sa...

Brukar inte sitta med datorn vid frukostbordet men idag hade jag lite filer som jag var tvungen att skicka till jobbet.

Nu kan jag skicka dig en liten krya på dig hälsning som väntar på dig när du vaknar i sjuksängen.

KRA PÅ DIG!!!

Hannis sa...

Din stackare!
Hoppas att du snart mår bättre!
Trappan blev ju helt sanslöst fin!!

Kram Hannis

Ps.Hur 17 får man till 3 spalter??

Marie sa...

Hoppas att du snart blir frisk igen, krya på dig!

Kram Marie

Ps. Ser jättefint ut med tre spalter!

Anonym sa...

Det blir säkert jättefint när du är färdig med omändringarna på bloggen!
Hur går det med förkylningen - har du provat mitt vidriga förkylningsrecept??!!!!
Växthusmadam

Villa Carl Larsson sa...

Du är så rar du Mia :) Och vad fint du gör på din blogg. Stort tack till dig för att du delar med dig av så mycket fint och har en så trevlig blogg. Det är ju det som gör att vi besöker dig så ofta vi bara kan :)

Stor kram från mig

Sjöboden sa...

Tycker det blivit jättefint på bloggen, håller själv på och trixar lite.

Kram C

annashusidingtuna sa...

Hur får man 3spalt?
Det skulle jag med vilja ha!
Krya på dig!!!!!!!
Kram Anna

Marits vita skrin sa...

Det blir jätte bra.

klart som tusan du ska ha en Ego-vägg, det borde alla ha hihi

Kram kram

Lily of the valley sa...

Jag tänkte prova på igen att göra den 3:e spalten! Tycker det är så snyggt! Jag hade tänkt att ha tävlingar och butiker i vänsterspalten!
Fin bild på tulpaner, björk och körsbärskvistar.
Krya på dig och var rädd om dig
Kram Lily

Bitte sa...

Tack för din kommentar hos mig! Det är alltid roligt att hitta till en ny blogg, jag tror aldrig att jag varit här förut :-).

Det där halsontet lät inte alls roligt, hoppas du mår bättre snart! Nu ska jag läsa lite mer hos dig :-).

Kram
Beatrice

Jessica sa...

Hej,
man kan inte få nog av bilder på vårblommor. Det är så härligt!!
ligger också hemma och är sjuk, har ont i kroppen, feber och fruktansvärt ont i halsen.
Det är synd om oss idag!!!

Fint med 3 spalter, man får ju plats med mycket mer!
krya på dig kram, från
Jessica

Villa Carl Larsson sa...

Ja visst var det på tok för dyrt men det är ett sånt skåp jag gärna skulle vilja ha. Men varför tar alla så mkt för begagnade möbler? Lyckas de verkligen få folk att betala hur mycket som helst.. hmm. Inte jag i alla fall!

Och du? Loppis är väl inte fy skam hihi. IKEA finns ju kvar och oftast sakerna där också. På loppis får man vara lite mer snabb om man ska fynda nåt man vill ha.

Ha en trevlig helg! Kram

Hjärtat Mitt sa...

Usch, det låter inte roligt alls. Hoppas att det känns bättre idag, i alla fall lite.
Så snyggt med björkris till tulpanerna. Tyvärr är mannen allergisk annars hade gått ut och plockat på direkten :)
Bloggen blev jättefin med tre spalter.
Krya nu på dig ordentligt.
Ha en så skön helg som du kan!

♥♥♥♥♥ Mari i Marieholm

Tin sa...

Gillar din blogg massor!!!
Blir väldigt mysigt med tre spalter! Önskar att jag viste hur man gjorde!:D Är ovan med att greja med datorer tyvär men man lär sig under resan!:D
Kram Tin