onsdag 18 mars 2009

Fynd...

Jag måste bara visa er vad min sambo kom hem med för någon vecka sedan. En låda fylld med något vackert och väldigt användbart... såna fynd gillar jag!



Underbara silverbestick (nja kanske inte äkta men ändå) som någon tydligen ledsnat på och kastat. Helt komplett set med knivar, gafflar, skedar och teskedar.





Teskedarna har man antagligen kört i diskmaskin för de var förstörda men resten är hur fina som helst. Ibland hittar även min älskade sambo riktiga fynd... Tack älskling! Dessa bestick passar perfekt till vårt nyinköpta porslin från IKEA i serien ARV.

Hoppas att många av er kunnat njuta av den underbara solen som visat sig idag. Själv har jag mest legat inne och hostat men några små strålar har nog lyckats träffa även mig. Inget besked från läkaren om mina prover, antar att svaren då kommer imorgon.

En mysig kväll önskar jag er alla, kära vänner!

11 kommentarer:

Anonym sa...

åh så fint du har det här..
Grattis till alla vinster din turgumma:)
Tack för att du tävlar hos mig..
Kram Carola

Erika sa...

Jag tror helt klart solens strålar gör en friskare. Hopps du mår bättre i morn!

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Nu börja vi skratta gubben och jag...fågelkvittret fick honom att titta bort från hockyn och undra vad som lät! =)
vad mysigt, man får verkligen vårkänslor!
Tack för dina rader hos mig!
Kram sanna

Villa Carl Larsson sa...

Vilka otroligt fina bestick. Vad glad du måste vara nu :)

Idag har jag njutit av solen och det underbara väder som vi fått idag. Man får suga in allt man bara kan när solen väl är framme.

Kram Josefin

Anneli sa...

Snygga bestick - smart av honom att plocka reda på dem...
Ha det bar
Kram
Annelie

Frida sa...

Hej Mia!
Vilka fina silverbestick vad bra att din man tog hem dem.
Hoppas du mår bättre snart!
Kram Frida

Marie sa...

Oj vilken skatt han kom hem med, jättevackra bestick!

Hoppas att du kryar på dig snart!
Kram Marie

Ps. Du undrade hur jag gjort äggen? Jag tog bara några vanliga färgglada ägg och målade dem med vit hobbyfärg. Sen klistrade jag dit vitt silkespapper. Efter det var det bara att börja med det roliga, att dekorera dem. Jättekul och enkelt pyssel!

Elin sa...

Så kul att du tittade in hos mig och tack för din fina kommentar...

Här var det mycket fin att både titta på och läsa om...
Hit kommer jag gärna igen...
Lägger dig bland mina vänner för att inte tappa bort dig...

Nu ska jag titta vidare här...
Så mycket fint...

Många kramar
Elin

Anonym sa...

God morgon!

Vilka underbara bestick :)

Så kul att du vill delta i tävlingen :) Lycka till!

Kram Åsa

oumberligating sa...

Hej och Godmorgon! Idag så sätter jag mig ner och gör mitt vanliga veckobesök på bloggar som jag besökt tidigare och även på en del nya som man kommit i kontakt med på något sett oftast då via någon länklista. Efter ett tag så försvinner en del namn och kommentarer glöms bort så därför uppskattar jag i allafall när det blir lite uppdatering. Skriver nu en rad på din fina och trevliga blogg.
Blir själv glad när någon talar om att de varit inne och läst eller bara tittat som hastigast. Personligen så kan jag fastna för små detaljer i en blogg, det behöver inte just vara de som är mest genomarbetade, det kan vara något som skrivs, ofta en tanke eller intressant fundering eller något i en bild som får en att tänka till
Ha en fin dag önskar Peter Olofsson!
PS: Min blogg är ju självfallet inte vad den var tänkt att vara från början utan detn är lite som livet själv, en blanding av allt:

Birgitta sa...

Vackra bestick, känns fint att få äta med dessa. Du är nog en riktig turgumma du, som har fått så fina vinster och sambofynd. Hoppas att du kryar på dej då förstås, för då är ju lyckan total. Kramar Birgitta