tisdag 31 mars 2009

Familjen smälter...

Hej på er! Tack snälla goa för alla härliga hälsningar under mina inlägg från trädgårdsmässan. Bilder och minnen från mässan lever nu vidare tills det är dags igen om ett år... :)

Idag tänkte jag för första gången presentera huvuddelen av vår familj för er...

Älskade sambon stod i helgen ute i trädgården och fixade lite, vad hade jag ingen aning om men hittade de här figurerna när jag kom ut:
Familjen samlad; sambon, jag och hunden står och vaktar i trädgården.

I morse, bara tre dagar senare ser vi ut så här:
Sambon har tappat både näsan, mun och ögon. Jag har ett öga och näsa kvar och hunden har tappat svans och ögon. Nu ser man också att där faktiskt finns en rabatt gömd bakom oss.

Vad gör väl det att familjen smälter bort... våren är väl nu äntligen på väg. För varje gång man tittar ut ser man hur snötäcket ganska snabbt krymper.

Tänk om man till helgen kan gräva lite i trädgården också... håller tummar och tår!

Ha en härlig tisdag!

11 kommentarer:

Jessica sa...

Fina "gubbar" han gjorde, din sambo. Å nu blir ni bara smalare och smalare inför våren ;)

Vilka härliga bilder du visar från mässan - Tack!
Ångrar att jag inte gick dit, nu när jag ser vad jag missade....

Ha det gott,
Kram
Jessica

carina sa...

Vilken kreativ sambo du har, finurlig minsann.
Jag avundas verkligen er snö smältning....vi har ju så himla mycket mer att ta av, så det här kommer att ta tid.
Spännande att se din trädgård allt efter att den tinar fram.
Kram/Carina i Lilla vrån

Marina sa...

Oj oj, jag tyckte först att där stod "Familjen svälter!". Hm, som det kan bli!.

rosenskära sa...

*ler stort* vilken rolig sambo du har som bygger snögubbar! Bara sådär liksom!

Har precis kommit efter en långpromenad i underbart vårväder och ska ladda över bilderna från mobilen. Syn bara att inte fågelsången hörs också!

Lena

hemma hos bröderna Bus sa...

Det var ju nästan lite charmigt...
Synd bara att konstverket tinar bort.
Längtar också till det är dags att stoppa fingrarna i jorden.
Må så gott. Kram

Växthusmadam sa...

Det lät så sorgligt när man läste rubriken, men det är ju ett alldeles fantastiskt vårtecken att ni smälter bort! Dessutom slår jag vad om att ni är ÄNNU snyggare i verkligheten!
Växthusmadam

Villa Carl Larsson sa...

Haha vilka söta goa gubbar - snögubbar :)

Hoppas allt är bra med dig Mia. Ha en fortsatt bra vecka. Kram Josefin

Anjas Hill sa...

Ni blev trots allt förevigade på bild;))!

mvh, Anja

Sjöboden sa...

Hahaha vilka fina! Synd att de smälter bort, men å andra sidan vill vi ju ha vår!

Kram C

Gunilla sa...

Läckert med snögubbarna då ser du ju hur snön smälter.
Vilka fina stöd du har gjort till Purpurvindan jag har inte satt mina frön ännu för dom växer ju så det knakar och det dröjer minst en månad till innan jag kan ställa ut något i drivhuset så jag väntar med att så.

Ha en fortsatt fin kväll

Gunilla

Britt sa...

Vad skönt att se att snön börjar släppa taget//Britt