torsdag 30 juli 2009

Änglarna klättrar...

Dagarna flyter ihop och det är knappt att jag vet vad det är för dag idag, en skön känsla när man har semester. Tiden går dessvärre allt för fort för nu har vi bara drygt en vecka kvar att slappa och njuta av...



Jag köpte en klematis på rean förra året, hade en tanke att den skulle få klättra upp i den vita syrenen vid dammen. Den såg lite risig ut så det var verkligen en chansning men den såg ju så söt ut på bild. Nu blommar den, min lilla 'Blue Angel', nästan ännu sötare än väntat.

När vi nu ändå är inne på blått så får ni se en liten del av min blå hörna i stora rabatten och en knopp som snart kommer att spricka upp till en alldeles ljuvlig blå blomma.

Ja hörni, min afrikas blå lilja till höger tog "bara" 3½ år på sig att bjuda på en ynka liten knopp. Tur att man har tålamod... :)



Avslutar med ännu mer blått, en ganska storblommig blålila som fanns här redan när vi köpte huset. Har ingen aning om vilken sort det kan tänkas vara så är någon kunnig när det gäller klematis så hojta gärna till.

Ha en fortsatt fin vecka och trevlig helg!

10 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

hallå mia, har med en vecka kvar, nu får vi väl hålla tummen att det blir varmt, så du får besöka drevan mellan stunderna i trädgårn! älskar färgen på blue anglel!

varmastekramen lotten

Vikeskärs hem och vardag sa...

Härliga blåa färger... Afrikans lilja är väldigt fin tycker jag. Kan pryda en bukett väldigt bra.
Kram

Tidsmästarinnan sa...

Halloj där Mia!
jag som så gärna vill ha en afrikas blå lilja... men tålamod, nääähhh, var köper du det nånstans? Grattis till knoppen!! :-)

här kommer en sommarkram!
Susanne

Hannele på Hisingen sa...

Fina klematis du har,
kram.

Hjärtat Mitt sa...

Underbara blå blommor!
Din första klematis var ju så söt.
Vilken lycka att ha en sån trädgårdsgranne. Synd bara att hon ska flytta.
Men så kul att få ta del av hennes växter. Hon tycker säkert att det är bra, att det är någon som är trädgårdsintresserad som tar hand om dem. Såna växter är det nästan roligast att ha i sin trädgård, de man fått från vänner.

Kram Mari

paula sa...

så vackra blommor
ha deet bra
kramiz

Compact Garden sa...

Fortsätt att njuta i din trädgård under veckan..jättefina klematis, gillade blue angel..liten men söt.
vår trädgård ser just nu anskrämlig ut eftersom tiden gått åt till huset..men nu planeras det på papper i alla fall..

Ha en skön dag/Anne

Gummans Trädgård sa...

'Blue Angel' är en blyg skönhet.
Den ljusblå färgen är så vacker.
Ha det gott.

Petra B. Keramik+Trädgården sa...

Så fin den är, din blå klematis!
Ha en trevlig helg,
Petra

Isabell sa...

Hej Mia
Jag hittade till din blog via ett sokande av potatisblomma pa google. Jattefin blog och bilder, och jag blir sa inspirerad. Nu ska jag fortsatta lasa igenom din blog. Ha det sa bra!