fredag 30 juli 2010

Ravin??



Kunde varit men det är ingen ravin. Över 80 mm regn från gårdagens skyfall och tre strömavbrott senare såg vår uppfart ut så här:

Vilket galet väderår vi haft i år. Först en riktig och lång vinter som vi aldrig trodde skulle ta slut, en sommar med hetta och torka utom dess like och igår skyfall och översvämmningar. Vart är världen på väg egentligen??


Sanden från uppfarten fortsatte ner mot parkeringen... men den har sambon just visat tillbaka till sin rätta plats.

Planterat...

Idag är det riktigt behagligt ute, lagom temperatur (för min del) strax över 20 grader och blåsigt... skönt med denna fläkt. Så jag tog ett djupt andetag och bet ihop... och grävde ner mina tre bolltistlar jag köpte på en växtmarknad tidigare i somras (för nästan 2 månader sedan). Puh... har så svårt att andas när jag böjer mig men nu har jag förhoppningsvis fått dessa tre plantor att överleva i alla fall. :)

9 kommentarer:

Laila sa...

Kära nån, har ni fått sååå mycket regn! Här har det bara kommit 25 mm senaste dryga dygnet, ganska lagom.
Lycka till med bolltistlarna!

Hannele på Hisingen sa...

oj, här regnar det också, fast på vårt berg gör det inte så mycket..

Merja sa...

Inga roliga bilder. Tråkigt när det blir förstört! Min bolltistel som jag fick som skott av en bekant för några år sen, växer och växer! Omkrets på ca. 1 meter!
Ha det!

Bea sa...

Hej!
Ja, jag säger detsamma, vart är vi på väg?? Vi har haft otroligt häftiga åskväder två nätter med skyfall och hårda vindar i våra trakter som fällt träd och gjort stora skador (inte i min näromgivning) och en häftig åska av sällan skådat slag! Usch, fyyy, skrämmande!
Vi får hoppas det tar slut och den normala sommaren återvänder.

Vackra `Cappucino` hade jag senaste år, en tacksammare blomma kan man söka efter.
Trevligt veckoslut!
Kram /Bea
Hoppas

Anjas Hill sa...

Samma här! Vädret är numera ett antingen eller! Här fick vi länspumpa källaren! (Grrrr!)

Oj, oj så tiden går! Innan man vet ordet av har Mia blivit mamma! Så spännande! /Anja

Mia sa...

Jöjje mig, vilket skyfall, men nu har du väk fått 'vattnat' ? Här regnar det nästan hela tiden så raviner har vi klart oss från ( fräknar och sönderbrända axlar också..) Kan du inte få lite hjälp att plantera då, förstår det kan vara lite tungt, men bolltistlar, låter fint :)

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja nu har vi fått regn så det står härliga till och man kan verkligen undra vart världen är på väg.
Du har något att hämta på min blogg om du vill.
Kramar:O)

Margot sa...

Hej! Hittade hit via en ennan blogg och har kikat runt lite på din trevliga blogg!
Jag har beundrat dina vackra dagliljor, de är så fina!
Lägger till dig i min blogglista så jag hittar tillbaka!
Ha en skön söndag!
//Margot

Carol sa...

Yes, this is very familiar to me... or at least in years past ... I am wishing for a good downpour right now. Kram Carol