måndag 12 juli 2010

Vatten...

Finns i sjön...
Ute i trädgården börjar det nu se riktigt eländigt ut pga torkan. Eftersom vi har egen brunn så vågar jag inte vattna mer än absolut nödvändigt, vilket det snart börjar bli. Enligt prognosen idag skulle det komma någon liten skur, som jag hoppades och ja visst... några droppar kom men inte ens så att marken hann bli blöt. Vatten, vatten... snälla skicka hit lite vatten.


Ett par bilder innan allt började se för hängigt ut...

Kvällsdopp...
Hettan är nästan olidlig för mig och magen nu. Lilleman verkar däremot må toppen. Ja, han har det förmodligen bättre där inne än han skulle ha det på utsidan i denna värme. Jag ligger fortfarande inne i stort sett hela dagarna och flåsar med en stormande fläkt framför mig och kan dessvärre inte njuta så mycket av det fina vädret. Har under dagen inte mått alls bra och det har bara blivit värre med svettningar och tung andning, jag behövde svalka...

Kvällsdopp i "vår" sjö fick det bli, kom just hem igen (ja det tar ju nästan hela två minuter att ta bilen till badplatsen). Temperaturen i sjön har nu stigit till 23 grader, knappt så att det svalkar men väldigt skönt ändå. När nu klockan passerat 22 är det fortfarande 24 grader ute, inne har vi som kallast 27... tunga nätter med lite sömn. Nä usch, man ska inte klaga nu när sommaren äntligen är här men att vi skulle få en rekordsommar just denna sommar när jag är höggravid... grrrr... jag som annars älskar värme.

Ska lägga mig på soffan och flåsa vidare ett tag till innan det bär av mot sängen... :)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen!

Ja nu är det riktigt varmt, nästan för bra... Kan tänka mig att det är jobbigt att vara höggravid i denna hetta! Skönt i alla fall att ha så nära till en badsjö - vi var också och badade idag, bor ju precis vid en skog med flera badsjöar.

Ha det bra och ät mycket glass! :)

Kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hm, kan hålla med om att det är nästintill olidligt vissa stunder. Men du måste ju har värst. Idag har dem lovat regn här men vi ligger alltid på gränsen så jag blir inte förvånad om det inte kommer någon droppe.
Ta hand om dig, kram

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Otroligt vackert ännu, i varje fall:-)
Idag regnar det i vårt Paradis!!
Ha det gott! H.

Anjas Hill sa...

Hej, Hej!

Vi har det lite bättre här på västkusten, men den tryckande värmen igår var riktigt olidlig. Som tur är har vi en klimatanläggning som gör att vi kan bestämma själva hur svalt vi vill ha det inne.Alltså jobbar jag ute en stund och kommer in och svalkar mig dubbelt så länge...och sjön har just nu 26 grader och visstn svalkar den när kroppen är ungshet och i luften över 30.
Ja, ja. Det är viss väldigt svårt numera att få lagom väder./Anja

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej vännen!
Tänker på dig i denna värme/hetta som enligt mig börjar bli för mycket nu.
Håller mig också nära fläkten som kör så det snudd på ryker om den. Sjön är bästa alternativet men det är ju inte alltid det går att vara där.
Jo ett äppelträd har jag på balkongen köpte det i våras, så nu är det bara att hålla tummarna att den klarar vintrarna där.
Balkongen är 2,20 * 3,40.
Kramar :O)

Unknown sa...

Inte lätt att va gravid i denna värmen.När är det dax?
Jag ska enligt beräkningen bli farmor om 18 dagar =)
Sari

Hannele på Hisingen sa...

skugga är skönt