måndag 25 maj 2009

Tjohooo...



Solen strålar från en klarblå himmel och äntligen är jag på benen igen. Hostar fortfarande men inte hela tiden längre och orken är nästan tillbaka på normal nivå. De dagliga rundorna i trädgården har jag orkat med under helgen och lite nya bilder och upptäckter har såklart gjorts. Den fantastiska körsbärsblomningen är över och hela helgen har marken varit alldeles vit, nästan som snö då alla blommor fallit av.

Jag har så många favoriter i trädgården och skulle jag visa dem alla så skulle de flesta tröttna ganska snart men några ska ni såklart få se...

Lökväxterna ger en härlig kick på våren och försommaren, synd bara att de inte hänger med så länge. Här blommar både kungsängsliljor och orkidénarcisser just nu...

Strandtrift, en kär vän som för tankarna tillbaka till underbara västkusten är ett måste hos mig. De är riktiga långblommare, hänger med så fint från vår till sensommar/höst.


Är svag för rödbladiga växter, framför allt vid vårt lilla berg. Ljuvliga färger...


Lite grönt är förstås också ett måste, jättedaggkåpan är en underskattad läckerbit, framför allt tidiga mornar...

Senaste veckan har min besöksräknare plötsligt passerat hela 10 000, detta kommer jag att fira med en utlottning så snart jag hittat något fint att lotta ut. :)

Det var allt jag hade att bjuda på idag, ska ut och njuta en stund av det fina vädret innan det bär av till jobbet.

7 kommentarer:

Anjas Hill sa...

Oj, så ljuvliga bilder! Så som du presenterar dina blommor orkar jag med hur många som helst!/Anja

Millan sa...

Skönt att vara frisk igen förstår jag.
Underbara bilder på ljuvliga blommor, jag kan orka hur många som helst ;)

Linda sa...

hej vännen!
blä för hosta i halsen, tyvärr har jag åkt på den dumma hr me..
hostan som K körde över med gräsklipparn e på g igen... asså hur stora kan dom bli=)tar med en lagomtårtbit när vi åker nångång framigenom. Du, min lilla datahacker, när du har nån minut över... vill du hjälpa mig... jag vill, men kan inte få till det med en egen signatur... snälla, rara, söta grymmadusomtarså jättefiiina bilderattjagintekanslutatitta, avundsjuk jag..? ja de e ja. Lyckans dig! Hörs snart
pyss å kjam
Linda

Compact Garden sa...

Det var bara att sätta sig med kaffekoppen och drömma sig bort en stund bland dina fina bilder..

Ha en skön kväll/Anne

pysseltanten sa...

Visst e de hääärligt nu när de blommar för fullt i trädgården! =)))
Man får passa på o njuta...
Härliga bilder du visar!
Skönt att du mår bättre!
Ha en skön kväll...
Kramizar Git

Hannele på Hisingen sa...

Så fint du har det nu, visst är det underbart, när marken blir vit an kronblad. Ha det gott, kram.

Jillsan sa...

skönt att du är på benen igen!
vilka härliga bilder, så många fina blommor du har, en skatt - din trädgård!