onsdag 27 maj 2009

Nu känns det bra...

Det är så skönt... Pressen och stressen jag kände för ett tag sedan har minskat,vad det kommer sig vet jag inte men det känns bara så mycket bättre. Jag är i stort sett hostfri (förutom på nätterna) och på jobbet rullar det på som vanligt liksom i trädgården. Jag har hunnit läsa lite bloggar och också orkat blogga själv.
Full rulle är det överallt men det känns ändå lugnare, visst är det konstigt. Från att ha känt mig helt vilsen och orkeslös till att plötsligt vara nästan ända uppe på toppen igen, utan att ens veta hur det gått till. Jag måste ännu en gång tacka för alla stödjande hälsningar från er då jag mådde som sämst. Ni är bara bäst!

Visst är det så livet är med både dalar och toppar... tur är väl det så att man har något att se fram emot när man har uppförsbacken framför sig. :)


En lugn och skön morgonstund i solen får jag i den här lilla hörnan. I spaljén till vänster har klematisen (okänd sort) börjat klättra uppåt igen, det går så fort så att man nästan ser hur den växer. Hoppas att man snart får njuta av full blom också!

Hos flera av er har jag sett att aklejorna börjat blomma, och titta... det har de visst här också.

Dessa söta aklejor fick jag med mig från en vän i påskas och de verkar ha tagit sig riktigt bra, tack snälla söta Linda.

I helgen fick jag äntligen lite ordning på min blivande köksträdgård men jag får visa bilder en annan dag. Just nu är det bara pallkragar och jord, inte så spännande med andra ord men snart hoppas jag att både det ena och det andra tittar upp.

Ha en fin kväll allihop, nu ska jag ta en runda hos er igen!

11 kommentarer:

Anns Gröna sa...

Hej Mia!
Vilken skön hörna du har skapat! Förstår att du kan koppla av där. En sån fin låda har jag letat efter, tycker de är jättefina.
Visst är det ljuvligt att följa hur växterna sträcker på sig mer och mer för varje dag.
Ha en fortsatt skön vecka!
Kram
Ann

Jessica sa...

Hej,
kul att du är "tillbaka", ibland blir det lite mycket...
Glöm inte bort att sitta en stund och bara njuta av din fina trädgård.
Vad mycket fint du visar!
Gillar Strandtrift (hade ingen aning om att de hette så) och kungsängslilja är ju bara så fin!

Må gott,
var rädd om dig,
Kram
Jessica

Hannele sa...

Skönt det låter.

Jillsan sa...

Vilken härlig hörna, där kan man nog bara sitt och "va", visst är det härligt med sådana platser, de bhövs för både kropp och själ.
Ha det gott!

mig & alice sa...

Hejsan!

Vad skönt att höra att du mår bättre.

Underbar färg på din akleja!!

Vad härligt att kunna sitta där i stolen och njuta av solen :-).

Ha det så himla gott och hoppas att du snart även får sova på nätterna.

Kraam
Melinda

Frida sa...

Hej Mia!
Vad skönt att du mår bättre nu. Vilka fina trädgårdsbilder du visar. Den hörnan ser mysig ut.

Kram Frida

Anjas Hill sa...

Vilken mysig hörna! Känner lite igen den hem ifrån mig då vi har falurött hus och just den "samma" blå stolen..;)!
Skönt att du känner dig bättre - det är outgrundligt vad det är som gör att man bara mår pyton i bland utan synbar anledning. Vet du att i ditt fall tror jag att du redan hade denna virusinfektion i kroppen när du började må dåligt utan andra yttre symptom./Ha det gott!Anja

Flaggduken 2 sa...

Oj, så mycket inspiration för trädgården. Så vackert med den blå lite slitna stolen in vid den röda väggen.
Må så gott!
Kram Petra

Erika sa...

Min vita klematis som jag trodde var död hade ju tagit sig så bra men den sista blåsten som har varit välte om kulle nätet som den växte på så nu hoppas jag bara att den hämtar sig och att inte får många grenar bröts. Den har så många knoppar som snart blommar. :-(

Marina sa...

Skönt att du känner dig piggare och mindre stressad. Så blir de tibland och det kan vara svårt att ta på.

Att fixa i sin trädgård är inte jobb för mig, de tär mer sysslor som GER energi. Skönt!

Sanna sa...

Jag längtar också till aklejorna, de är ljuvliga. Hela vår trädgård brukar ramas in av aklejor. :)