lördag 29 november 2008

Julmarknad och årets glögg...

Vi kom precis hem, har varit iväg på kalas och en sväng till julmarknaden jag skrev om tidigare idag. Jättemysigt med julmarknad men jag önskar att jag hade haft kameran med mig, där fanns så mycket fint. Hittade i alla fall lite småsaker som fick följa med mig hem. En del av dem kommer säkert att dyka upp här med tiden.

När det börjar närma sig jul så är det gott med lite värmande glögg att smutta på så vi värmde på lite nu när vi kom hem. Doften av glögg och pepparkakor hör verkligen julen till. Jag köper varje år blossas årsglögg också, de brukar ju ha lite spännande smaker men i år har jag varken köpt den eller smakat på den. Den är slut överallt... snyft. Blossas vanliga vinglögg är ju god den med men det hade verkligen varit kul om man hade fått tag på blåbärsglöggen också.
Ha en skön kväll allihop, imorgon tänder vi det första ljuset!
Kram Mia

2 kommentarer:

Frida sa...

Vilken fin adventsljusstake du har. Ja glögg är så gott det hör till. I moegon ska jag ha glöggpremiär.
Drar vinnaren i utlottningen i morgon. Trevlig advent!
Kram Frida

Vero sa...

Men deras cognacsglögg kan jag rekommendera faktiskt. Den är super... ja, god alltså. Förvisso stark men va 17, det brukar ju inte bli så mycket i glast ändå.

Ha det gott och trevlig första advent.