måndag 17 november 2008

Fortfarande kyligt ute...

Fortfarande kyligt ute och gårdagens små snöflingor ligger fortfarande kvar på backen. Kände mig så frusen när jag kom hem från jobbet så det blev till att tända en mysig brasa även idag.



Var ju på loppis i helgen och hittade bl a lite gamla fina lakan med spets men inte kan jag bara låta dem ligga och skräpa. Symaskinen plockades fram och tre nya ljuspåsar har kommit till världen. Sydde påsarna så att mina gamla glasburkar ska passa perfekt där i.

Har inte testat att sy några innan men det gick riktigt bra, är t.o.m nöjd med resultatet. De får stå i vitrinskåpet jag fick tag i på blocket för ett tag sedan. Vitrinskåpet var från början i furu men är nu vitmålat.


Nu är det middagsdags här så vi ses kanske igen imorgon.

Ha en skön kväll!
Kram Mia

12 kommentarer:

Ingunn LGF sa...

Så flotte telyslykter, bare vær forsiktig så de ikke tar fyr. Takk for titten!

Ha en fin uke, klem fra Ingunn

Gårdsromantik sa...

Så snyggt det blev med den där spetsen.

Kram Maud

Villa Hemma sa...

hejhej

vad fint det blev. Det är så mysigt med levande ljus (och brasa) :-D

- jenny

Mallan sa...

Superfint! Jag är tyvärr inte lika händig med symaskinen även om jag önskade det. Får köpa färdigt istället! :)
Ha det gott! Kram Malena

Mallan sa...

Ps.Har länkat dig, hoppas det är ok...:) / Malena

Villa Carl Larsson sa...

Hej! Vad roligt att hitta till dig och välkommen till bloggvärlden. Det är riktigt roligt. Som en drog nästan hehe :) Mvh Josefin

♥ Fyra årstider sa...

Vad fina de blev och vilket härligt ljus.
Kram Lotta

Anonym sa...

Vad roligt att du kikade in hos mig så att jag hittade hit :)
Välkommen till bloggvärlden!

Underbara ljuspåsar, ser så mysigt ut när de lyser på kvällen :)

Lycka till i utlottningen :)

kram!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej hej!!

så fint det blev!
har oxå ett sånt vitrinskåp som väntar på målning.

Kramiz Nilla

Birgitta sa...

Trevligt att du tittade in till mej, så fick jag komma hit och njuta av den goa brasan och fina "spetsburkar".

Kramar Birgitta

Lilla Blanka sa...

Hej och VÄLKOMMEN in i inredningsbloggarnas underbara värld!

Vad roligt att du tog mod och tid till att starta en egen blogg!

Dina ljuspåsar ser jättefina ut, tänk vad mycket fina man kan göra av gamla spetslakan.

Kram
Mia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ooh så söta små ljuslyktor du har gjort!
Kram
Marie