tisdag 2 februari 2010

Månadens bilder mitt i natten...

Mitt i natten...
Just så här runt 4-5 snåret på morgonen sover jag vanligtvis som allra bäst men inte denna veckan. Jag ligger vaken pga smärtan i nacken nästan hela nätterna och igår kväll lyckades jag säkert få till ett par timmars sömn på soffan, så nu kunde jag inte ligga kvar i sängen längre.

Månadens bilder...
Jag tänkte därför passa på och lägga ut månadens två bilder, ingen större skillnad från förra månaden. Jo okej, mer snö och finare väder... :)



Glädjande nyheter...
Jag var hos sjukgymnasten igår och fick ganska glädjande nyheter, trots att det är lite tidigt att säga än. Han trodde i alla fall inte att min skada är av en sån där elak art som tar många månader eller år att bli av med även om det kan ta lite tid. Det var verkligen skönt att höra, har en gammal vän som råkade ut för en whiplash-skada för många år sedan, som kommer att få leva med det resten av livet. Lider verkligen med dem som drabbats av det, jag har ju i alla fall fått känna på det lite så jag vet hur illa ni har det.

Resten av veckan kommer också att bestå av fler läkarbesök och sjukgymnast. Fick också igår höra att min bil kommer att bli för dyr att reparera, så min älskade "silverpil" måste jag också försöka tömma på mina tillhörigheter. Min älskade sambo har redan börjat leta ny bil åt mig, vad skulle jag göra utan honom? Han har fixat allt denna veckan, då jag bara legat och halvsovit och pipit på soffan. Ibland är man bra ynklig...

Tävlingen...

Är avslutad och jag håller på att räkna ut vilka tre som vinner lite fröer men jag får återkomma om det. Sen kommer jag snart också att ha en utlottning av biljetter till mässan "Rum & Trädgård" men mer om det också snart.

Hoppas ni alla får en fin vinterdag!


7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vännen! Kul att få ett inlägg från dig igen, förstår att det är svårt att koncentrera sig på bloggen när du har så ont. Tänker på dig o hoppas du snart blir bra!

Jag har också lagt upp månadsbild och länkat till dig i inlägget, du får gärna länka till mig också. :) Vore kul om vi var ett gäng som har månadsbilder och länkar till varann!

Kram!

Anjas Hill sa...

Så jobbigt du har det - tacka för det att man är lite ynklig då!/ANJA

Erika sa...

Min första egna pålitliga trygga racer blev också inlöst. Sambon hittade en ny fiiiin sak till mig som är jag så trygg med i dag.
Krya på dig!

Hjärtat Mitt sa...

Nä men usch vad det har hänt tråkigheter. Tur att det inte verkar vara allvarligare i alla fall, men ändå!
Hoppas att du slipper värken snart, och kan ta itu med frösådderna.
Jag skulle ha börjat idag, men sjuka barn satte stopp för det.
Nu är det snöstorm här så jag vet inte om vi kan ta oss hemifrån alls i morgon.

Kramar Mari

NinaH sa...

Stackars dig! Låter jobbigt att inte kunna sova för värken ... och värken i sig förstås! Håller tummarna för att du snart blir återställd!!
Synd du fick ge upp bilen. Men låter ju som du har en "pärla" som ger god hjälp att finna en ny!;-) Lycka till- men både det ena och det andra!

Ninne sa...

Det var inte alls bra att du har såå ont. Ge dig nu inte utan se till att du får behandling, sjukgym, så länge som möjligt. för det kan komma surt efter lång tid. Kolla m försäkr. så du har rätta intyg från denna tid.
Vet att det annars kan bli bråk, oomm du får framtida ont.
Var nu rädd om dej o visst får man pipa o gnälla när det gör så hopplöst ont.
Kram Ninne

alegni sa...

vilka goda nyheter sjukgymnasten kom med! skönt!
kram
ingela