måndag 24 januari 2011

Månadens bilder januari 2011

Bättre sent än aldrig, nu är januaribilderna äntligen här. Tog dem i början på månaden, när det knappt hann bli ljust innan det blev mörkt igen. Ja, det är ju då mest snö överallt och det är svårt att veta vad som är vad där under. Så än så länge ganska färglöst där ute...

Vad man inte riktigt ser på första bilden, är vår fina dvärgsyren (längst bak till höger i bild), som under vintern knäckts helt som det ser ut. Just nu ligger den ner under snön och ser för bedrövlig ut. Tråkigt, tråkigt för den var verkligen himla fin och hade nog ett antal år på nacken. :(

För att jag (och den som är intresserad) lättare ska kunna se tillbaka på mina månadsbilder så kommer månadens bild i år ha större bilder och ett eget inlägg varje månad. Blir lättare att hitta rätt bland etiketterna då. :)

Tjingeling tills vi ses igen!

8 kommentarer:

Linda Lunda sa...

BBrrrr jag vill ha vår....
Gärna med en gång!

Timjan & Akleja sa...

Vad synd på dvärgsyrenen! Hoppas det går att rädda något av den i alla fall. Bra med eget inlägg, lättare att hitta och jämföra!

Ska vi länka till varandras månadsbilder?

Kram

PS Vad kul att Lilleman har använt bodyn mycket! :) Ser fram emot att köpa nåt liknande till min egen, till nästa jul...

Merja sa...

Tråkigt med syrenen. Håller tummarna att det finns lite liv kvar.
Ha det gott!

Mari sa...

Just det... månadsbild. Det har jag glömt att ta! men jag har väll något i datorn som jag kan lägga upp på min blogg. LÄNKTAR till det blir dax att lägga upp vårbilderna =)

Maria sa...

Psst, jag har förlängt tiden för utlottning av Clinidermpaketen om du fortfarande är intresserad.

Laila sa...

Är rädd att en hel del buskar har knäckts i vår trädgård också.
Bra idé med månadsbilder! Mina januaribilder skulle se ut exakt som dina!
Ha det gott!/Laila

Vilt og vakkert sa...

Heisann!

Da følges vi hver måned med bildene våre. Det ser nesten ut som om vi har samme vær for tida. Dette været liker vi IKKE ;:OD)

NB Ordverifiseringen er season !!

Mitt lilla frö sa...

väldans vad snö!! även om det är vackert ska det bli skönt att få se vad som gömmer sig under!